| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När jag jobbat med konsultuppdrag så har jag haft en direkt personlig kontakt med kunden. Men jag har gått på nitar ändå. Man får helt enkelt räkna med vissa kundförluster (alldeles oavsett om det är kredit-, bedrägeri, transportskade- eller andra förluster). Dra lärdom, ta fram lagom åtgärder och ta kalkylerade risker. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Trodde bara att du visste hur en ID-koll funkar på nätet i Sverige, eftersom du uppmanade alla att göra en sådan. |
|||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Jag tycker det är en styggelse att hela samhället är uppbyggt på att försäljning ska ske på kredit. Varför då egentligen? Det låser massor med kapital för företagen och exponerar företagen för helt onödiga risker. Samtidigt så kan en privatpersons ekonomi förändras under kredittiden så risker som inte fanns vid köpet kan uppstå innan betalningen ska ske. Det är vanligt för personer som lever på marginalen. Dessa personer kan vara helt utmärkta kunder om man bara låter bli att sälja på kredit till dem. Senast redigerad av Conny Westh den 2014-10-10 klockan 08:19 |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|