| FAQ |
| Kalender |
|
|
|
|
#1 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Förenta Nationerna borde ges rättigheten att tvångsförvalta stater som inte lever upp till grundläggande mänskliga rättigheter. Då skulle inte Nordkorea kunna fortsätta att mörda och straffa människor godtyckligt och vi skulle ha ett rimligt skydd mot högerextrema krafter vilka förhoppningsvis inte växer sig starkare än de redan gjort.
|
Svara med citat
|
|
|
#2 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Utöver det, är rätt många länder som ej lever upp till grundläggande rättigheterna för människor. 1. Afrika 2. Asien 3. Mellanöstern 4. Sydamerika Och dessa är hela kontinenter som knappt levererar. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#3 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Kina våldtar Tibet och avrättar folk på löpande band. USA startar krig i länder på falska premisser (där hundratusentals dör) och avrättar själva utvecklingsströrda. Saudiarabien förtrycker sin kvinnliga befolkning och avrättar medborgare pga homosexualitet. Skall dessa också "tvångförvaltas"?
|
Svara med citat
|
|
|
#4 | ||
|
|||
|
Supermoderator
|
Citat:
Debatt, påtryckningar och sanktioner kan ge effekt i bästa fall men när det gäller just Nordkorea är det tämligen meningslöst. Tyvärr är människor överlag sådana att man inte reagerar förrän det är för sent. Det gäller allt från förhållanden till politik på högsta nivå.Johan H:s trams om att "de andra är värre" har man hört tusen gånger redan från alla håll och kanter...
|
Svara med citat
|
|
|
#5 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Huruvida vänsterextremism eller högerextremism är värre kan ju vi medelklass-förståpåare älta i absurdum. Fråga istället nazismens offer, Stalintidens offer, Röda armé-fraktionens offer, Pinochets offer, Pol Pots offer osv osv.
|
Svara med citat
|
|
|
#6 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Det gör tyvärr vänsterextremisterna, vi har ju RF och AFA. Till och med ung vänster stöder RF. Värsta av allt, "Free Joel", bör vara "Never let Joel out", grovt krimimell. Brottsregister är extremt långt. Så visst är dessa värre än något annat i Sverige. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#7 | ||
|
|||
|
Administratör
|
Citat:
För mig är det stor skillnad i att ge sig på människor som kämpar emot människors lika värde eller någon för att den ÄR fel i sin etnicitet eller sexuella läggning. Det betyder inte att jag försvarar människor som sätter yxor i dörrar. Eller för den delen människor som beväpnar sig med kniv och sedan hugger en annan människa flera gånger i ryggen. Jag saknar respekt för dessa. Men jag ser dom inte som samma samhälleliga hot som de som marcherar i armekängor och har skjutvapenövningar på landsbydgen när de inte vandrar runt med plastpåsar med tomma glasflaskor att slå eller kasta i huvudet på de som ser fel ut.
|
Svara med citat
|
|
|
#8 | |||
|
||||
|
Supermoderator
|
Citat:
Diskussionen är i mina ögon löjlig. Allt politiskt våld är uppenbart LIKA förkastligt om det inte sker i reellt (och inte fabricerat och förskönat) självförsvar. Att Joels knivhugg i ryggen skulle vara "ädlare" än när någon nazistjä*el gör motsvarande är hyckleri i sin renaste form.
|
Svara med citat
|
|
|
#9 | ||
|
|||
|
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
För mig är det fel att ge sig på någon, oavsett vad. Lagen har sin gång, människor ska ej ta lagen i sina egna händer och utöva vad de känner är rätt eller fel. |
||
|
|
Svara med citat
|
|
|
#10 | |||
|
||||
|
Flitig postare
|
Var det inte precis det man gjorde mot Soran Ismail? Högt uppsatta personer dessutom. Svårt för mig personligen att ens kunna förstå hur folk kan ge förtroende till SD efter flertalet av liknande incidenter.
|
|||
|
|
Svara med citat
|
| Svara |
| Ämnesverktyg | |
| Visningsalternativ | |
|
|