Kom ihåg mig?

Börjar skräppost ses som rumsrent eller blir svenska It-företag allt mer desperata?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-05-15, 08:34 #14
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
E-post addressen är väl inget svårt att komma över, finns massor i hackade SQL dumpar ifrån olika hemsidor, bara surfa in på flashback.

Grejen är att det är inte bara småskuttar som använder spam, fick spam igår från DN till 2 st domäner som ägdes av privatpersoner. Jag anser att lagen skall skärpas, att det skall finns möjligheter till bötesbelopp / fängelsestraff, idag kan man göra vad som helst utan att någon bry sej. Det är högre straff att tömma blåsan på offentligt plats än att skicka spam.

DN hade väl antagligen förlitas sej på underleverantör, som inte klarade av uppgiften filtrera bort domäner som tillhör privatpersoner.

Citat:
Ursprungligen postat av alle9134 Visa inlägg
Även jag har fått mailet för en domän som ägs av min enskilda firma.

Problematiken som jag har stött på under mina sju år i mitt jobb med nyhetsbrev och e-postmarknadsföring. Det är att att lagen och moralen/etiken inte stämmer överens. Stora etablerade företag har ju definitivt inte råd att dra på sig Bad Will medan sen småskuttar som Per skiter i vad konsekvensen blir/är. Det har ju förekommit många säljtrådar på detta forum där mindre nogräknade köpare och säljare har gjort upp om försäljning utav e-postadresser. Har kommentera detta vid ett flertal tillfällen.

Senast redigerad av klein den 2013-05-15 klockan 08:37
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Taggar
abrahamson, funderingar, infobyte, skräppost, spam

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 16:38.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017