FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det finns två aspeker av detta, dels att hyresvärden inte kan ta betalt av något som inte står i avtalet och dels så är det första gången han tänker ta betalt för det så han kan knappast hävda "överutnyttjande" av någon som inte är specificerat.
Jag tycker dock det var ett slarvigt skrivet avtal om det inte står värme som en del i avtalet, det brukar ju normalt regleras i hyresavtalet. I mitt hyresavtal här i Vallentuna så ingår värme, sophämtning, grundutbudet för bredband, carportplats samt trappstädning, gräsklippning m.m. i den normala hyran. Jag måste dock själv betala el och telefon. Jag vågar mig dock inte på att säga hur det funkar i Holland. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Och hotellet kommer självklart debitera dig för minibaren även fast det inte står något om det i avtalet för bokningen av själva rummet i sig. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Har för mig att jag alltid måste skriva på något när jag stannar på ett hotell. Om man drar det hela till sin spets; betyder inte detta att man inte får använda något alls i lägenheten man hyr? De står inget om kylen. Vad hindrar min hyresvärd från att ta ut en kylavgift? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Här i Kävlinge betalar jag extra för kyl/frys och spisen. 15 kr/mån. Det är KKB (Kävlinge Kommunala Bostadsbolag). Kyl/frys är inget som är nytt, säkerligen 5 år på nacken. Spisen har väl 5 år på nacken.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Nu vet jag inte hur länge du har bott i din lägenhet men om förra hyresgästen fick ny kyl/frys innan avskrivningstiden har gått ut eller valt en bättre kyl/frys än standard så kan en summa läggas på hyran. Den "ärver" nästa hyresgäst.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
Det stämmer! Det är "nytt" från förra hyresgästen. Om jag vill sätta in egen kyl/frys får jag ändå betala avgiften på 15 kr/mån.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()