FAQ |
Kalender |
![]() |
#26 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Är dålig insatt varför lag om besiktning finns på hus, om det är en hälsofråga för folk inte ska bo i hus fullt med mögel etc eller inte.
Men anser inte pris ska spela någon roll vid lag eller inte, dock blir ju marknaden annorlunda beroende på priset. Så både företag och konsument kommer få agera olika beroende av kostnaden. Men det är ju något marknaden kommer anpassa sig själv efter inte lag. Om säljaren lovar eller säger saker som inte stämmer så är det ju fråga om en form av bedrägeri, vilken regleras i annan lagstiftning. Nej pengar handlar bara om prioriteringar, vill du inte lägga ner tid på saker är det billigare köpa och testa. Du väljer ofta att offra pengarna än tiden då. Har man inte pengarna så du kan köpa in 3-5 modeller för testa vilket som uppfyller dina behov får du väl ta reda på vilken du behöver innan. Du kan aldrig köpa dig mer tid, du kan dock alltid skapa dig mer pengar. Pengar är inte ens värda som toa papper om du inte använder dom. Dock kan jag inte acceptera att man ska behöva betala för andras dumhet. Jag har gjort dumma köp, men alla har varit frivilligt. En beräknad risk jag gjort. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|