FAQ |
Kalender |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Medlem
|
Vad som är irrelevant är att det verkar vara okay att man som företag kan utlova vad som helst men sedan ligger det hos kund att veta vad det är man kan förvänta sig.
Varför skall det bli norm att man kan förvänta sig si och så dålig kvalitet om något kostar si eller så. Hur vet man som lekman var si ligger och var så ligger. (Läs in vad du vill i si eller så eftersom du hade problem med fallskärmsjämförelsen) Varför kan det inte vara så pass hederligt att man säger att man utlovar si och då kan kund förvänta sig si oavsett hur mycket kund betalar. Här får man anta att företaget som erbjuder si anser att de kan stå för si med kostnaden x. Jag anser fortfarande att man skall kunna förvänta sig si och tro att företaget som erbjuder si har ekonomi att klara detta som de erbjuder. Hur skall jag kunna veta vad de har för ekonomi eller hur de har tänkt sig i sin marknadsföring. Varför skall jag behöva bry mig om det? Jag vill ha si, hittar ett företag som erbjuder si till en för mig kostnad som jag tycker är okay. Då skall jag alltså, enligt vissa här på forumet, besitta så pass stor kunskap om både detta företaget, branschen som helhet och en helt massa annat såsom marknadsföringskostnader, löner och annat ointressant för att göra bedömningen att "de erbjuder nog inte si egentligen, de luras nog bara, här vågar jag inte tro att jag får si. jag får nog gå till ett annat si-bolag?" Har jag uppfattat detta korrekt? Och, ja, jag har gått vidare. Detta är rena reflektioner då jag känner att jag borde veta hur detta funkar rent allmänt eftersom jag uppenbarligen har alldeles för naiv syn på webhotellsbranschen som tycker att man kan kräva att de står för vad de faktiskt skriver. Senast redigerad av Nilsson den 2012-10-11 klockan 12:08 |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|