Kom ihåg mig?

Dessa jävla datingsiter

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-20, 13:50 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
Alltså det jag försöker säga är att alla redan vet vad du tycker, men knappast någon bryr sig, tror du mindre personer här på WN är intresserade av df bara för att du gång på gång kallar det pyramidspel - oseriöst - att det drivs av ukrainskor och att du i allmänhet tycker programmet ger dig otrevliga vibbar? du kommer också med en hel del urlöjliga antaganden om att det är män som tidigare köpt sex på gatan som gillar sexdating ? du försöker gång på gång smutskasta detta. Man kan inte gilla allt och tydligen har du enorma problem med DF. Som jag sa tidigare så kommer ingen tvinga dig att arbeta med DF.. men du är moderator här och borde föregå med gott exempel för dessa " ungdomar " och tänka dig före lite innan du snackar om sexköpare - pyramidspel - och slänger ur dig smårasistiska kommentarer om ledningen.
Det verkar som att du bryr dig i allra högsta grad Jag har aldrig påstått att DF drivs av ukrainskor, det är andra personer som står bakom bolaget. Det jag skrev i en annan tråd var att det faktum att man rekryterat två ukrainskor på ledande positioner gav mig dåliga vibbar. Det handlar inte heller om utveckling som någon påstod i den tråden, då hade det spelat mindre roll. Jag betvivlar inte alls att de är duktiga på det de gör men de har självklart erfarenheter från Ukraina med sig in i bolaget oavsett var de studerat och bott. Hade det handlat om ett bolag som sålde bilar, juice eller översättningar hade jag inte reagerat alls men nu försöker DF mer eller mindre medvetet driva verksamhetens fokus i en ganska otrevlig riktning eftersom konkurrensen inom vanlig dejting är alltför hård tack vare de seriösa företag som sedan länge finns där. Hade de ens försökt ha ett seriöst fokus så hade de kunnat rekrytera personal från en rad andra länder utan att riskera några insinuationer från "såna som mig". Det borde väl precis som du säger vara irrelevant om de kommer från Ukraina eller inte. Rekryteringen är antingen korkad eller medveten.

Citat:
Ursprungligen postat av knullis Visa inlägg
DF kommer att existera och blir större för varje månad i Sverige - det finns inget du kan göra åt det tartar, motsatsen har redan bevisats att det inte är så att de är en mättad marknad...osv osv och varför anser du att våra affiliates slipper ta ansvar ? Vi har foto ID krav hos oss, och bryter någon mot reglerna vet vi vem i hög person vi ska kontakta, alla får ta sitt ansvar hos oss precis som hos vilket annat seriöst affiliateföretag som helst. Ser du inte detta som andra ser? Sexdatingen nischen i Sverige är enorm! och omsätter stora pengar! att de lockar till sig 1/1000 totalt oseriösa refferals som spammar, kanske klottrar på gatan eller välter bilar för att få uppmärksamhet kan knappast skyllas på DF, vi har strikta regler och tar itu med alla som bryter dem.
I Sverige finns över 75.000 medlemmar inom sexdating denna siffra ökar idag med uppåt 3-500 pers om dagen totalt sett på nätverket, det bevisar potentialen och att det verkligen finns en stor efterfrågan på det DF erbjuder, vi vill såklart att WN`s medlemmar ska få va med från början och ta del av något stort och seriöst. Marknaden är inte i närheten ens "mättad" utan man bara skrapar på toppen av isberget idag.
Att en ganska ny marknad växer är knappast varken överraskande eller imponerande. De flesta som kommer in nu tjänar dock bara småpengar medan du och ett fåtal andra som befinner dig på en högre nivå bugar, tackar och tar emot i enlighet med pyramidspelsmetoden. Det bryr jag mig inte särskilt mycket om men man behöver inte försöka göra skönmålande omskrivningar fördenskull. Jag menade naturligtvis inte heller att era affiliates slipper ta ansvar, ni hänger gärna ut de som gör fel. Ni tar däremot inget ansvar för den oseriösa verksamhet jag beskrev i det tidigare inlägget och som ni i praktiken uppmuntrar.

En av tusen som är oseriösa och spammar? I den här tråden enbart nämns på några dagar åtta sajter som spammat på olika håll och mbomelin talar i sitt inledande inlägg om "ett otal". Det handlar enbart om sexdomäner. De flesta kan nog dra en slutsats av det? Det spottas ut kopior med samma trams, man lockar till sig desperata sextörstiga män (i den kategorin hamnar alltid en väsentlig andel av de som önskar köpa sex och en liten klick av den än mer otrevliga typen) och man lockar med den retorik och marknadsföring som används, samt den niche man riktat in sig på, dessutom till sig en mycket större andel oseriösa aktörer som bara är ute efter lätta pengar och inte har särskilt mycket emot att spamma andra sajter.

Ni är som vilket annat seriöst affiliateföretag som helst? Affiliate-branschen står väl rent generellt kanske inte så högt i kurs hos många idag men hur många av de officiella trådar för affiliateföretagen här på WN hittar du med samma mängd spammande medlemmar? Dessa har betydligt fler affiliates i en alla möjliga branscher.

Citat:
Ursprungligen postat av Webmasterpro Visa inlägg
Oseriösa aktörer? Där har du fått det hela om bakfoten. Det finns som Knullis nämnde tidigare ytterst oseriösa aktörer inom alla branscher.

Ta till exempel alla telefonförsäljare som ringer upp privatpersoner stup i kvarten för att pressa på dessa att köpa alla slags typer av produkter som inte fungerar för fem öre. För att inte tala om hur man som anställd blir behandlad på ett callcenter om man har svårt att tvinga på folk riktigt onödiga prylar.
Naturligtvis finns det oseriösa inom alla branscher. Det finns oseriösa aktörer inom telefonförsäljning och det finns oseriösa aktörer inom dejting, t.ex. DF. Jag har inte påstått något annat. Beroende på hur man utformar verksamheten så uppmuntrar man olika typer av beteenden. Här har man valt en modell som uppmuntrar oseriösa slutsäljare precis som man gör om man låter sina säljare sälja till senila pensionärer, struntar i NIX eller låter de anställda arbeta sälja skräpprodukter till största delen eller helt mot provision.

Citat:
Sedan, så vill jag informera dig om att offentliga affärsmän är verksamma inom denna bransch som du påstår dra till sig oseriösa typer.

Bland annat Vito Glazers, som har fått diplom av frimurarna i USA. Kallar du han också en oseriös aktör?

Denna man alltså (Vito Glazers till höger) -> http://sphotos-e.ak.fbcdn.net/hphoto...82913484_n.jpg

Hans företag är till stor del baserat på dejting och vuxendejting.
Jag förstår inte alls vad du vill säga med detta? Bara för att någon annan driver seriös verksamhet så blir inte DF per automatik en seriös verksamhet. En "offentlig affärsman" behöver inte heller bedriva seriös verksamhet i alla lägen. Det finns exempelvis en rad "offentliga affärsmän" i Östeuropa som haft och har kontakter med den organiserade brottsligheten. För en del individer är pengar en större drivkraft än laglydighet. Jag har inte alls koll på vad det är för företag Viro Glazers driver utöver CPAtank men om du väldigt gärna vill ta den diskussionen så får du gärna informera mig. Det har dock inget som helst med DF att göra, såvida han inte är med på ett hörn även där?

Citat:
Dina argument är sannerligen trångsynta om något, och skulle du framföra dessa för en som har vart insatt inom de flesta branscher inklusive dejting under en lång tid så skulle denne person inte ens ta sig orken att lägga fram belägg för dina påståenden. Denne person skulle fram för allt vrida på huvudet för detta påstående:
Med det menar du alltså att Knullis inte är särskilt insatt i branschen? Han verkar tvärtom väldigt mån om att försöka motbevisa mina "trångsynta argument" trots att det som sker i praktiken inte alls stämmer överens med hans teorier.

Nej, är DF en seriös verksamhet så är McDonalds en lyxrestaurang.

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:18.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017