FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Har inte läst hela tråden nu men jag jobbade faktiskt som telefonförsäljare i somras. När det var 25 C och strålande sol så satt jag inne och försökte sälja. Det gick bra ibland och mindre bra lite för ofta.
Fick många otacksamma "kunder" (har aldrig förstått varför man ska kalla alla kunder när dem egentligen inte är kunder hela högen). Vissa kläckte ur sig ganska fula ord och ja, smällar får man ta, i vilken bransch man än är. Så moralkärringar behöver ju inte kommentera den saken. Det var ytterst få som var trevliga även om dem inte köpte just det jag försökte sälja. Så jag hoppas att ni bemöter dem på ett fint sätt, ni behöver inte alls vara elaka. Istället har jag fått mycket motivation till att sälja på nästa samtal när jag hört: "Hej, ja..bla bla bla. Tack för informationen men jag är faktiskt inte intresserad. Jag vet dock att du bara gör ditt jobb, men du kanske kan sälja på nästa samtal? Ha det så bra hej." Så precis som robaino skrev så sljer ju nästan alla företagare, genom olika metoder. Dessa är ju kanske inte heller respekterade av alla andra. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Flitig postare
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Hade jag haft ett samtal nu och vetat att det var just du med den attityden hade jag inte velat prata med dig. Vi som har jobbat som telefonförsäljare eller folket som jobbar som telefonförsäljare, kan inte göra något åt detta. Det är inte med mening vi "stör" folket. Oftast finns det inget bättre jobb och ibland får man ta det som finns. Tycker inte man ska vara så pessimistisk hela tiden och tycka att ett samtal kan störa en. Är det flera samtal, gång på gång, då förstår jag. Det har hänt att dem jag jobbade med ringde upp samma person flera gånger under en kväll bara för att jävlas. Det tycker jag inte är acceptabelt heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Problemet som jag ser med telefonförsäljare, att det finns så mycket oseriöst som simmar där ute. Företag som yreg har verkligen satt skräck i små företagare, man våga inte säga något per telefon, helt plötsligt står man där med ett avtal som är nästintill värdelöst och kostar 500:-
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Citat:
Det är ju inte direkt så att jag helt saknar strumpor och inte har någon anning om var de kan köpas utan sitter hela dagarna och väntar på att en telefonförsäljare ska ringa och rädda mig med ett förmånligt abonommang på strumpor? (eller vad det nu kan vara) Däremot ska man givetvis vara trevlig, det skadar ju inte. Dock lackar jag totalt när bluffsäljare ringer, vid de situationerna har jag anmält en säljare(han fick sparken enligt företaget), lyckats ta upp nästan 2 timmar av en säljares tid(hans chef hotade med att ta mig till domstol då detta tydligen är olagligt) och senast skrek jag bara och slängde på luren. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Personligen tro jag att folk är ganska trevliga, men man är ganska trött på telefonnassare. Särskilt när de förekommer en massa fula knep inom branschen , där man mer eller mindre bli lurad. Har själv varit om telefon nassare som ringer sent på kvällarna och har hittat ens telefonnummer på blocket, mer eller mindre ringer ofredar en.
Förut var jag otrevlig emot dem, men numera säger jag bara nej tack, sedan spärrar jag telefonnumret. För det som retar mig, det är inte första samtalet, utan att man kan inte ta ett NEJ utan fortsätter ringa. Problemet är NIX , att varför skall man göra en aktiv handling för slippa bli ofredad? NIX bör göras om till ett YES, dvs man göra en aktiv handling för att ta emot telefonförsäljar samtal. Sedan har man gjort NIX lite extra krångligt och byråkratisk, för att så få som möjligt skall gå med. Citat:
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|