Citat:
Eh, jag har då aldrig hört talas om att något sådant skett på ett bolag i UK som registrerats och använts enligt min hypotes ovan och även om så skedde så skulle det troligtvis inte vara speciellt svårt att få domänadresserna överlåtna på ett legitimt sätt i samband med att det likviderades (precis som kippex skrev). Men vad vet jag...
|
Osäker på om det varit dormant (men det tror jag åtminstone i ett av de senare) däremot osäker på om det varit likvidationer.. tror snarare på att det är allt annat än frivilliga konkurser och såvitt jag känner till är det endast konkursförvaltaren som har rätt att teckna företaget och dess tillgångar - med andra ord - skulle en tidigare företrädare göra ägarbyten på det kursade bolagets domäner - så är det
utan tvivel fängelse med på straffskalan.
Citat:
Kör på! Registertvättar är bara positiva, så länge ni inte gör det mot UC och ändrar privatpersoner till egna firmor och tvärtom Men jag tror inte ni kan hitta något fel i många av de LTD bolag som namn registreras på idag. Av ren nyfikenhet, hur mycket har andelen domäninnehavare från UK ökat de senaste åren?
|
Nu förstår jag inte vad du insinuerar eng3l - förstår jag dig rätt om du fiskar efter andelen informationsfel i registrantdatat för passiva LTD-bolag som innehavare av .se-domäner eller ska jag förstå det som att din arbetsgivare skulle vara verksamma med den typen av passiva LTD-bolag - förklara gärna vad du menar, så att jag har möjlighet att svara..typ
Andelen utländska registranter har ökat de senaste åren, en del av ökningen sker från brittiska bolag..