Kom ihåg mig?

Dölja Whois

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-04-28, 14:37 #19
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2005
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar

Reg.datum: Apr 2005
Citat:
Eh, jag har då aldrig hört talas om att något sådant skett på ett bolag i UK som registrerats och använts enligt min hypotes ovan och även om så skedde så skulle det troligtvis inte vara speciellt svårt att få domänadresserna överlåtna på ett legitimt sätt i samband med att det likviderades (precis som kippex skrev). Men vad vet jag...
Osäker på om det varit dormant (men det tror jag åtminstone i ett av de senare) däremot osäker på om det varit likvidationer.. tror snarare på att det är allt annat än frivilliga konkurser och såvitt jag känner till är det endast konkursförvaltaren som har rätt att teckna företaget och dess tillgångar - med andra ord - skulle en tidigare företrädare göra ägarbyten på det kursade bolagets domäner - så är det utan tvivel fängelse med på straffskalan.

Citat:
Kör på! Registertvättar är bara positiva, så länge ni inte gör det mot UC och ändrar privatpersoner till egna firmor och tvärtom Men jag tror inte ni kan hitta något fel i många av de LTD bolag som namn registreras på idag. Av ren nyfikenhet, hur mycket har andelen domäninnehavare från UK ökat de senaste åren?
Nu förstår jag inte vad du insinuerar eng3l - förstår jag dig rätt om du fiskar efter andelen informationsfel i registrantdatat för passiva LTD-bolag som innehavare av .se-domäner eller ska jag förstå det som att din arbetsgivare skulle vara verksamma med den typen av passiva LTD-bolag - förklara gärna vad du menar, så att jag har möjlighet att svara..typ

Andelen utländska registranter har ökat de senaste åren, en del av ökningen sker från brittiska bolag..
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:08.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017