Kom ihåg mig?

Svenska Domäner AB - lurendrejeri?

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Gammal 2011-02-01, 16:29 #1
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
robertsson robertsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Mar 2004
Inlägg: 2 683
Citat:
Ursprungligen postat av lazat Visa inlägg
Vi fakturerar inte heller domäner som är uppsägda och det är lögn om någon påstår något annat.
BLA BLA BLA... http://www.wn.se/t1038578.html
robertsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Gammal 2011-02-01, 16:43 #2
Internet Swedens avatar
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Internet Sweden Internet Sweden är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Internet Swedens avatar
 
Reg.datum: Apr 2005
Inlägg: 2 511
Eftersom det inte framgår av swan vilket domännamn som åsyftas, så har jag ingen möjlighet att kontrollera detta.
Det gör att jag endast kan svara generellt.

I det fall Svenska Domäner varit registrar för domänen som sedemera flyttat till annan registrar, så skall Svenska Domäner EJ debitera för förnyelse av domänen.
Detta OAVSETT vilka övriga avtalsförbindelser som finns mellan parterna. Registranten SKALL närsomhelst, kostnadsfritt ha möjlighet att byta till annan registrar.
Detta gäller från SAMTLIGA registrarer.

(Även om fakturan skulle bli betald kan Svenska Domäner inte förnya domänen. Då endast administrerande registrar har möjlighet att förnya aktuell domän.)

I det fall andra tjänster avtalats med Svenska Domäner, såsom webbhotellsutrymme, DNS-hosting, e-post mm, så kan dessa behöva sägas upp separat.

Men vad gäller domänförnyelse, så är det inte rätt eller riktigt att en icke-administrerande registrar debiterar för det.

Jag rekommenderar swan att kontakta Svenska Domäner och påtala misstaget för att få fakturan annulerad och problemet löst.
I det fall problemet kvarstår efter en sådan kontakt, bör swan skicka ett e-mail till [email protected] och beskriva ärendet (med domän, registrarflytt, fakturakopia, ev. mailkorrespondans etc).

Denna typ av problem har skett hos flera registrarer och jag anser inte att det gör registraren till oseriös. Oftast handlar det om misstag som orsakas av "inte fullt så uppdaterade kontrollpaneler" eller "förbättringsbara rutiner". Men börja med att kontakta registraren och berätta vad du anser är fel!
Internet Sweden är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 05:29.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017