Kom ihåg mig?

Skattediskussion - flyttade inlägg

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-01-26, 01:46 #22
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Dennis Holm Dennis Holm är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Mar 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
En tanke om kommunal verksamhet och offentlig sektor, från verkligheten.

Helsingborgs stad upphandlade för en tid sedan tryckeritjänster. Kommunen ska inte längre syssla med verksamhet som finns i det privata näringslivet. Bra så långt.

Företaget som vann upphandlingen var cirka 1 miljon dyrare än vad det kostade när kommunen själva gjorde jobbet.

Ett annat företag, som var dubbelt så dyrt, har överklagat beslutet och riskerar faktiskt att vinna på grund av ett formfel, trots att det står utom allt tvivel att kommunen inte hade valt dem ändå, på grund av priset.

Vinner du rättsprocessen kommer kommunen att tvingas att betala skadestånd på det belopp som detta företag skulle fått, OM de vunnit och utfört arbetet.

Kontentan är att någonting som tidigare kostade 4 miljoner nu i värsta fall kan komma att kosta 5+8 = 13 miljoner.
tack tack.. exakt sådana fall behöver jag forska i just nu :P.
Letar faktiskt efter liknande information, både för och emot utförsäljning/upphandling av kommunala verksamheter.
Jag sitter just nu inför en period där vi går igenom en massa verksamheter för min nämnd som ska kolla om det går att sälja osv.
Är ju bra om man har bra på fötterna innan man röstar själv :P.
Och kunna argumentera för och emot är ju ganska viktigt om det är baserat på fakta .
Dennis Holm är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 03:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017