FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
En detalj rörande det inledande tillägget bara. Ett års fängelse gäller inte längre. I hovrätten sänktes fängelsestraffen till 4-10 månader för alla utom Gottfrid som befinner sig utomlands.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-28 klockan 19:21 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Säger inte något om straffet mot ”The Pirate Bay” men hur kan ett mord och gruppvåldtäckt generera så stötande låga straff.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Vilka domar gäller det då? Helst domstolens dokument då dessa är klart lättare att läsa än journalistisk sörja, men har du bara tredjehandsinformation á la nyhetslänk är jag ändå intresserad så vi vet vad vi pratar om.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
Medlem
|
Sorry naturligtvis bord jag kunna presentera fakta till mitt inlägg.
Här har du ena länken http://www.svd.se/nyheter/inrikes/fa...na_4781445.svd Ska försöka komma ihåg var jag läste om våldtäkten. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Mannen i Landskrona dömdes för vållande till annans död. Vi har olika straffsatser för "mord" beroende på omständigheterna och det tycker jag också vi bör ha. Problemet med den här typen av diskussioner är att diskussionen förs utifrån ytliga tidningsartiklar och man får därmed bara mycket fragmentarisk information som det egentligen inte går att dra några vettiga slutsatser utav.
![]() |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Medlem
|
Citat:
Citat:
Edit: Så var tydligen också fallet. Citat:
Du borde nog skilja sökmotorer från sökmotorer sedan är skadeståndet antagligen relativt lågt till vad det egentligen har kostat alla de drabbade. Å andra sidan är det ju vi konsumenter som har fått betala för att vissa inte kan låta bli att sno saker. Senast redigerad av Kaugesaar den 2010-11-28 klockan 20:05 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2010-11-28 klockan 19:54 |
||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|