FAQ |
Kalender |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Det jag vänder mig mest emot är resonemanget bakom skadeståndet. Ett tillgängliggörande är inte liktydigt med en förlorad intäkt. Det är liktydigt med en förlorad presumptiv intäkt.
Om jag har möjlighet att ladda ner en film och se den utan extra kostnad innebär inte att jag hade betalat för att se samma film om jag inte hade kunnat se den gratis. I många fall hade jag låtit bli. Det här för faktiskt tankarna till vad jag läste för drygt sju år sedan i en engelsk datortidning. Det handlade om stackarna som sålde vatten på flaska som förväntade sig att bli utkonkurrerade av kranvattnet när alla fick rinnande vatten. Bara det att konsumtionen av vatten på flaska ökade. Poängen är alltså att piratkopieringen inte är ett så stort problem som intresseorganisationerna vill få det att framstå som. Det är vettiga tjänster som saknas. Gör det smidigt och enkelt att hyra en film direkt i tv:n eller datorn så kommer piratkopieringen troligen minska avsevärt.
Jonny Zetterström se.linkedin.com/in/jonnyz | bjz.se | sajthotellet.com | kalsongkungen.se | zretail.se | zetterstromnetworks.se | webbhotellsguide.se | ekonominyheter24.se | nyamobiltelefoner.se | gapskratt.se | antivirusguiden.se | jonny.nu |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|