FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
tartareandesire är så otroligt PK i alla frågor så man blir lite lissen i ögat.
Tror det var SVD som skrev en bra artikel i veckan om hur musikindustrin inte alls håller på att gå under då de inkomster bolagen döljer har ökat markant senaste åren och man ligger väldigt bra till fortfarande "trots" att fysiska skivor inte säljer. Även film drar in hur mycket pengar som helst och man fortsätter att slå rekord i produktionskostnader så att man skulle lita någon nöd där tror jag inte en sekund på heller. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Problemet som jag ser det är att skivbolagen gnäller om att artisterna inte tjänar något längre, men det går samtidigt hur bra som helst för skivbolagen och de gottar åt sig en massa pengar från alla lagliga alternativ som finns. Där t.ex. Spotify ingår. Det finns en anledning till att det är artisterna som ryter i från om dålig ersättning när det gäller Spotify som exempel. Sen är det skillnad på snålhet och att inte kunna betala för sig (även om jag förstår vad du menar) |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Men den dagen du blivit så stor att du kan leva på musiken, då är inte problemet med "inga skivbolag vill ha mig" så stort heller. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
![]() Som andra sagt, artisterna får väl göra ett val när de väljer bolag. Nu är det inte sagt att jag tycker att dommen är rättvis på något sätt, framförallt då många andra stora tjänster ligger illa till om man ska köpa rättens resonemang. |
|||
![]() |
![]() |
Svara |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|