Kom ihåg mig?

Tipsa om ditt bästa gerillamarknadsföringsknep!

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2010-08-26, 18:11 #1
Hjortens avatar
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Hjorten Hjorten är inte uppkopplad
Flitig postare
Hjortens avatar
 
Reg.datum: Apr 2007
Inlägg: 415
Beroende på vad man vill göra reklam för tror jag det kan vara en smart idé att köra något suspekt meddelande på x antal klistermärken som man klistrar upp lite här och var.

Något i stil med "Sanningen finns här: <domän>". Då är det så klart bäst om domänen är kort och enkel att komma ihåg, samtidigt som den på något sätt bör knyta än med det man vill göra reklam för.

Annars kan man ju alltid skriva ut ett antal papper med något kort brev på, som man lägger i ett kuvert som det står "Du får öppna mig" på. Med fördel läggs kuverten nog på bussar/(pendel)tåg och liknande.

Har själv funderat på att göra något liknande utan att egentligen sälja något, men det har inte blivit av.
Hjorten är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-27, 14:34 #2
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Conny Westh Conny Westh är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Aug 2005
Inlägg: 5 166
Citat:
Ursprungligen postat av Hjorten Visa inlägg
Beroende på vad man vill göra reklam för tror jag det kan vara en smart idé att köra något suspekt meddelande på x antal klistermärken som man klistrar upp lite här och var.

Något i stil med "Sanningen finns här: <domän>". Då är det så klart bäst om domänen är kort och enkel att komma ihåg, samtidigt som den på något sätt bör knyta än med det man vill göra reklam för.

Annars kan man ju alltid skriva ut ett antal papper med något kort brev på, som man lägger i ett kuvert som det står "Du får öppna mig" på. Med fördel läggs kuverten nog på bussar/(pendel)tåg och liknande.

Har själv funderat på att göra något liknande utan att egentligen sälja något, men det har inte blivit av.
Ännu bättre vore att skriva "Hemligt, får EJ öppnas", för då kan folk inte motstå frestelsen...
Conny Westh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2010-08-27, 15:49 #3
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Ännu bättre vore att skriva "Hemligt, får EJ öppnas", för då kan folk inte motstå frestelsen...
Går vuxna människor verkligen på det? Jag tror inte det, har själv fått ett antal liknande formuleringar som reklam men struntar blankt i samtliga. Ligger det en massa papperslappar med företagsnamn på så vill jag förmodligen inte se eller höra talas om dessa någonsin igen. Att dela ut någonting kul, användbart eller oväntat är nog det allra bästa och har fungerat bra för många företag under senare år. Det man delar ut bör kanske ha någon anknytning till verksamheten men det kan mycket väl fungera med en lite mer långsökt / fyndig sådan också.

Ett par av de förslag som kommit är väl kanske inte så lämpliga om ens företag vill framstå som miljövänligt och ansvarstagande. Det är givetvis viktigt att tänka på att marknadsföringen också går i linje med företagets profil.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2010-08-27 klockan 15:52
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 20:41.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017