FAQ |
Kalender |
![]() |
#51 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Vad spelar det för roll att man åker ut? Vem vill vara med i skiten? Ju fler som dumpar skiten, dessto snabbare kanske dom fattar budskapet. Att folk går med på vilket skit som helst för en inlänk är skumt.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#52 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Det är väl just därför om man känner så robertsson man inte skall ge dem extra hjälp att rensa ut katalogen genom att bekräfta att man inte vill vara kvar och betala.
Kommer att ta lite längre tid och bli lite krångligare för dem att stämma av med vilka som har betalat och vilka som bara missat mailet. Skulle tro att vi snart för ett påminnelsemail i stil med: Om du inte betalar nu kommer din synlighet att vara borta i Internet. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#53 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Citat:
Jag får nog skicka ut ett mail till alla mina kunder att inte anta budet och att det inte kommer att göra varken eller till att ligga i den skitkatalogen. Jag hann inte tänka på det eftersom mailet kom dagen innan slutdatumet. Senast redigerad av DistansData den 2010-06-04 klockan 21:26 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#54 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Blir så irriterad på såna hör företag som inte kan främja sin produkt utan att luras och bedra.. hade jag varit en mer bitter person så hade jag gått igenom stora delar av deras katalog och uppmanat ägarna av de sidor som redan finns där att droppa infoo fortare än kvickast!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#55 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
De har bytt strategi och vill göra om företagsdelen till vilken företagskatalog (t.ex. Gula sidorna) som helst, dvs. ta betalt. Priserna gäller enbart företag och inte privatpersoner. Inga direkt jättehöga summor heller för ett företag. 249 kr/år, eller ca 21 kr/månad. De företag som inte vill betala slipper, enbart de som tackar ja får betala. Varför så upprörda? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#56 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Det var nära att jag köpte det dyraste paketet. Sen kollade jag GA och såg ingen trafik från katalogen. Den enda jag vet hade katalogen som startsida var min mormor och det var när det stod Sunet överst.
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#57 | ||
|
|||
Supermoderator
|
SUNET var oerhört viktigt för den tidiga internetutvecklingen i landet. KTH och Infoo har tillsammans förstört en del av det svenska kulturarvet. Bra gjort.
![]() |
![]() |
#58 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag läste om alla poster nu och inser att Infoo eventuellt inte har använt sig av metoden, jag tror att jag misstolkade det Distansdata skrev som att han redan hade fått ett mail där de skrev att om dom inte betalade så skulle dom försvinna från internet (läs sökmotorer). Ett annat exempel på katalog bedrägeri: http://www.cint.se/debatt//ShowPostF...x?PostID=94381 EDIT: Jag hittade en bra artikel av JoinSimon.se: http://www.joinsimon.se/infoo-betala-for-skraplank/ Tydligen så cirkulerar det ett snarlikt mail, bara det att man inte hotar, utan utlovar stora resultat om man bara betalar dryga tusenlappen + moms/år Senast redigerad av FredrikNas den 2010-06-06 klockan 12:09 |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#59 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Är det inte det som kallas för reklam?
![]() |
![]() |