Kom ihåg mig?

Avreagera mig från Comhems dåliga service

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-23, 10:32 #1
Cosmas avatar
Cosma Cosma är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Sep 2006
Flitig postare
Cosmas avatar

Standard Avreagera mig från Comhems dåliga service

För några dagar sedan så surfade jag runt på Comhems hemsida och för skojs skull så tänkte jag kolla vad mitt bredband kostade och till min förvåning så hade priset gått ner en hundring. Vad bra tänkte jag men varför betalar jag det gamla priset för? Läs nedan från min konversation med Comhem..

Citat:

Din fråga:
Hejsan,

Jag har idag ert bredband Large 24 och betalar 399:- i månaden men på eran hemsida så står det ord. pris 299:-/mån - då är min fråga: betalar jag för mycket nu?

Citat:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Ni betalar detta för att det var förra årets pris, har nu ändrat så att ni istället betalar 299kr/mån.
Citat:

Uppföljningsfråga angående: Beställa tjänst

Hej och tack för svaret, Men nu blir jag fundersam - borde inte detta ske automatiskt? Om jag inte hade påpeka detta så skulle jag säkert betala det gamla priset fortfarande. Borde inte jag få kompensation för alla månader jag har betalat för mycket?
Citat:

Hej och tack för ditt e-postmeddelande!

Vi som bolag har inte rätt att ändra ditt avtal utan att du begärt det eller får brev om det. Det är på kundens ansvar att kolla efter prisförändringar och utföra ändringar i dess abonnemangm vi ger därför ingen återbetalning.
Vet inte om det är jag som är en sur snubbe men dom kunde iallafall skicka hem ett brev om prisförändringen. Nu har jag antagligen betalat det gamla priset i flera månader och dom kunde inte ens ge mig 1 månad som plåster (som jag egentligen redan har betalat för).

Plus mitt i allt så tog det 48 timmar innan jag ens fick svar mellan konversationerna..

Mitt förtroende för Comhem är = 0..
Cosma är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 10:55 #2
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: May 2008
WeaZear WeaZear är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Tro mig, jag har jobbat på liknande företag, har varit med om samma veva flera gånger. Eftersom ditt pris går efter det avtal du först tecknade måste du rimligen teckna om sig på det nya, ganska logiskt va?

Och hur skulle det se ut om ComHem och alla andra bolag tecknar om sina kunder på nya avtal utan kundernas vetskap?

Sedan att det tog 48h att få svar förvånar mig inte. ComHem har rätt många kunder och får rätt många mail per dag, hade du lyft telefonen hade det gått något snabbare.
WeaZear är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 11:14 #3
emilvs avatar
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Feb 2004
emilv emilv är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
emilvs avatar

Reg.datum: Feb 2004
Att de har många ärenden är inte en ursäkt för att det tar tid att svara. Det tyder på att de har en backlog som bara kommer att växa om de har för lite personal.

Att Com Hem inte sänker alla kunders priser är inte förvånande. Det blir vanligare och vanligare att man vill behålla gamla kunder på högre priser och bara sänker priserna för nya kunder. Kolla så att du inte fått förlängd bindningstid nu i samma veva eftersom du i deras ögon säkert tecknat ett nytt abonnemang.

För övrigt hade Dustin Home så långa svarstider, både när jag ville ändra en order och när jag ville diskutera vad vi skulle göra när de valde att sluta leverera den produkt jag beställt en månad tidigare.
emilv är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 11:18 #4
Cosmas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Cosmas avatar

I detta fall handlade det inte om att teckna ett nytt avtal eller dylikt. Jag vill bara betala den summan jag ska betala för mitt bredband - bara för jag upptäckte att priset hade gått ner så fick jag det nya priset.

Hursomhelst, vet inte vem som har rätt eller fel men tycker att det är lite underligt, hade jag inte sagt nåt så hade jag stått här fortfarande som en dum nöt och betalat det gamla priset.

Bra poäng där emilv, hoppas verkligen dom inte har lagt på nån ny bindningstid..
Oläst 2009-11-23, 11:26 #5
allstars allstars är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Apr 2006
allstars allstars är inte uppkopplad

Reg.datum: Apr 2006
Citat:
Ursprungligen postat av Cosma Visa inlägg
I detta fall handlade det inte om att teckna ett nytt avtal eller dylikt. Jag vill bara betala den summan jag ska betala för mitt bredband - bara för jag upptäckte att priset hade gått ner så fick jag det nya priset.
Jo, eftersom det i ditt avtal står att din månadsavgift för tjänsten var 399 i mån och i nytecknade avtal gäller 299.
Tänk om de skulle vara samma sak om priset regleras upp, hade det kännas ok tycker du?

Nej antagligen är det ingen ny bindningstid för att månadspriset reglerades av kundtjänst.
allstars är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 11:44 #6
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
MrBob MrBob är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Mar 2009
Inget stort företag verkar se kundnyttan med att ta hand om kunderna!

Jag har bittra erfarenheter av Tele2 och jag vet att även Telia hade liknande strategi tidigare.

Det enda företaget som på riktigt verkligen tar hand om kunderna och bryr sig är Binero! All heder till Anders Aleborg! Dom har haft sju år på sig att tabba sig, men jag är fast!
MrBob är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 11:52 #7
Cosmas avatar
Flitig postare

Flitig postare
Cosmas avatar

Citat:
Ursprungligen postat av allstars Visa inlägg
Jo, eftersom det i ditt avtal står att din månadsavgift för tjänsten var 399 i mån och i nytecknade avtal gäller 299.
Tänk om de skulle vara samma sak om priset regleras upp, hade det kännas ok tycker du?

Nej antagligen är det ingen ny bindningstid för att månadspriset reglerades av kundtjänst.
Om priset skulle gå upp skulle jag tycka det vore OK så länge dom har en dialog med kunden och skickar tillexempel ett brev om prisförändring. Kan tillägg att jag har ingen bindningstid där.

Detta känns likadant som om jag skulle prenumerera på en tidning för 99:- i månaden. Sen går priset ner till 59:- i månad men dom säger inget och hoppas jag inte märker nåt. Jag menar kostar en produkt / tjänst ett visst pris - då ska man väl betala det priset oavsett om det går upp eller ner av ren automatik.

Oläst 2009-11-23, 11:55 #8
Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem

Christos Christos är inte uppkopplad
Medlem

Blev det någon ny bindningstid? Är själv intresserad då jag betalar 339:- i månaden för Large 24.

EDIT: Sorry. Ser nu att det inte blev någon ny bindningstid. Skrev samtidigt som du postade.
Christos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 12:18 #9
Altos avatar
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2004
Alto Alto är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Altos avatar

Reg.datum: Oct 2004
Hmm, jag betalar 319:- för bredband medium, ska kontaka dem ang detta..
Tack för du gjorde mig uppmärksam
Alto är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 12:28 #10
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad

Reg.datum: Nov 2007
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
BarateaUs avatar

Reg.datum: Nov 2007
Samma sak som alltid.
När de kommer till att ändra avtal går det väldigt bra, var väll någon månad sedan jag fick något brev om de senast, att de skulle ändra så man skulle få läsa igenom de nya.
Att vara trogen kund betyder inget, nya kunder får alltid erbjudanden osv, men trogna kunder får aldrig nått.

Som sagt, inte helt ologiskt att man borde få betala mindre summa om de sänker priset.
Avtalet gäller produkten och om priset blir lägre tror jag inte NÅGON I HELA SVERIGE/VÄRLDEN skulle bli arg på bolaget om fakturan är på en lägre summa.

Men om ett bolag skickar ut ett nytt avtal så har du rätt att bryta de avtal man har med dem, så om comhem skickar ut ett nytt avtal så har jag rätt att säga upp mitt avtal/abb med dem. Fast de senaste de skickade ut "skyddade" dem från det, då de skulle börja gälla först efter att min bindningstid hade gått ut. Så de skyddar sig från att folk kan säga upp sitt avtal pga det.

Samma med mobil operatörer, alla slags tjänsteleverantörer. Alla är fyrkantiga.
Bara vänta tills de kommer någon annan leverantör som erbjuder billigare pris när priset faktiskt blir billigare, samt att trogna kunder tjänar på att vara trogen kund.

Vill man ha nått genomfört så måste man alltid be om att bli kopplad till uppsägelseavdelningen då de har mandat/vilka att ha en kvar. Som när jag försökte få nytt simkort till mobilen då de jag hade var rätt gammalt "tele2", vid "3g" skiftet och de funka inte så bra i min nya telefon. Men de tyckte promt att jag skulle batala för ett nytt 3G kort. Fast jag varit abonnemangskund i flera år. Testade 2ggr men tillslut så bad jag om att bli kopplad till uppsägning, och vipps gick de så bra att få nytt simkort och ett par hundra spänn i extra ringpott. Gjorde likadant när jag ville ha bättre pris då mitt minut pris var rätt gammal taxa.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 18:53.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017