FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | ||
|
|||
Medlem
|
Hade en motsvarande situation för flera år sedan när jag bl.a var ansvarig för importfrakter och nationella frakter för en grossist som sålde hushållsprylar. Det handlade väl om 5-6 miljoner per år i fraktkostnader (även om det inom transportbranschen kanske inte är så mycket jämfört med riktigt stora kunder).
Tog i alla fall löpande in offerter från olika speditörer och fick vid ett tillfälle en väldigt bra offert just på importen. Bytte då speditör varpå vår gamla kontaktperson kom förbi på besök och undrade varför inte de fått lämna en ny offert. Svarade då bara att som långvarig kund hos dem utgick jag från att vi redan hade deras bästa möjliga prisern för vår fraktvolym. Han blev väldigt tyst. Tyvärr kan man inte göra samma sak på den monopolmarknad Comhem har hos mig just nu. Men inom ett par år kommer nya lösningar så jag får se framtiden ann. Senast redigerad av petlin den 2009-11-23 klockan 14:36 Anledning: korr text |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
När man väl säger upp undrar de varför, man borde bli prioriterad om man är trogen kund. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Om du betalar över 299kr per månad för Bredband Medium 24/1 så måste du binda om dig för att få ett billigare bredband.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Bytte från ComHem till BBB för en längre tid sedan och är betydligt mer nöjd. Däremot så får man nästan räkna med en service i denna stil. Företagen är i samma klass som McDonalds, Elgiganten och de flesta andra stora kedjor. Låga priser lockar och då blir servicen därefter... Så länge det fungerar fungerar det alldeles utmärkt men dyker det upp problem så kan det bli riktigt träligt. Det finns inga marginaler för att lägga ner tid på kunderna.
Full-stack developer, free for smaller assignments Senast redigerad av tartareandesire den 2009-11-23 klockan 19:06 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag sa upp vårt Comhem-abonemang för ett tag sedan. Kundtjänst försökte såklart att övertala mig, men nöjde sig med mitt svar att vi inte ville vara kund hos Comhem.
Några veckor senare blir jag uppringd av Comhems telemarketing. De påpekar att vi sagt upp vårt bredband, men undrar om vi är nöjda med våra andra Comhem-tjänster. Vi har inga andra Comhem-tjänster! Har nu fått 2 brev "Välkommen som nyinflyttad till ett Comhem-hus". Suck. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]()
![]() |