Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Avreagera mig från Comhems dåliga service

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-11-23, 14:35 #11
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
petlin petlin är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: May 2008
Inlägg: 175
Hade en motsvarande situation för flera år sedan när jag bl.a var ansvarig för importfrakter och nationella frakter för en grossist som sålde hushållsprylar. Det handlade väl om 5-6 miljoner per år i fraktkostnader (även om det inom transportbranschen kanske inte är så mycket jämfört med riktigt stora kunder).

Tog i alla fall löpande in offerter från olika speditörer och fick vid ett tillfälle en väldigt bra offert just på importen. Bytte då speditör varpå vår gamla kontaktperson kom förbi på besök och undrade varför inte de fått lämna en ny offert.

Svarade då bara att som långvarig kund hos dem utgick jag från att vi redan hade deras bästa möjliga prisern för vår fraktvolym. Han blev väldigt tyst.

Tyvärr kan man inte göra samma sak på den monopolmarknad Comhem har hos mig just nu. Men inom ett par år kommer nya lösningar så jag får se framtiden ann.

Senast redigerad av petlin den 2009-11-23 klockan 14:36 Anledning: korr text
petlin är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 15:00 #12
BarateaUs avatar
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
BarateaU BarateaU är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
BarateaUs avatar
 
Reg.datum: Nov 2007
Inlägg: 2 648
Citat:
Ursprungligen postat av petlin Visa inlägg
Hade en motsvarande situation för flera år sedan när jag bl.a var ansvarig för importfrakter och nationella frakter för en grossist som sålde hushållsprylar. Det handlade väl om 5-6 miljoner per år i fraktkostnader (även om det inom transportbranschen kanske inte är så mycket jämfört med riktigt stora kunder).

Tog i alla fall löpande in offerter från olika speditörer och fick vid ett tillfälle en väldigt bra offert just på importen. Bytte då speditör varpå vår gamla kontaktperson kom förbi på besök och undrade varför inte de fått lämna en ny offert.

Svarade då bara att som långvarig kund hos dem utgick jag från att vi redan hade deras bästa möjliga prisern för vår fraktvolym. Han blev väldigt tyst.

Tyvärr kan man inte göra samma sak på den monopolmarknad Comhem har hos mig just nu. Men inom ett par år kommer nya lösningar så jag får se framtiden ann.
De är synd att man som kund kommer i sista skedet.
När man väl säger upp undrar de varför, man borde bli prioriterad om man är trogen kund.
BarateaU är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 16:40 #13
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
AndreasBylund AndreasBylund är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Aug 2008
Inlägg: 339
Om du betalar över 299kr per månad för Bredband Medium 24/1 så måste du binda om dig för att få ett billigare bredband.
AndreasBylund är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 19:03 #14
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Bytte från ComHem till BBB för en längre tid sedan och är betydligt mer nöjd. Däremot så får man nästan räkna med en service i denna stil. Företagen är i samma klass som McDonalds, Elgiganten och de flesta andra stora kedjor. Låga priser lockar och då blir servicen därefter... Så länge det fungerar fungerar det alldeles utmärkt men dyker det upp problem så kan det bli riktigt träligt. Det finns inga marginaler för att lägga ner tid på kunderna.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments

Senast redigerad av tartareandesire den 2009-11-23 klockan 19:06
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 19:19 #15
Anders Larssons avatar
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Anders Larsson Anders Larsson är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
Anders Larssons avatar
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 3 205
Jag sa upp vårt Comhem-abonemang för ett tag sedan. Kundtjänst försökte såklart att övertala mig, men nöjde sig med mitt svar att vi inte ville vara kund hos Comhem.

Några veckor senare blir jag uppringd av Comhems telemarketing. De påpekar att vi sagt upp vårt bredband, men undrar om vi är nöjda med våra andra Comhem-tjänster. Vi har inga andra Comhem-tjänster!

Har nu fått 2 brev "Välkommen som nyinflyttad till ett Comhem-hus". Suck.
Anders Larsson är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2009-11-23, 19:49 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av Anders Larsson Visa inlägg
Jag sa upp vårt Comhem-abonemang för ett tag sedan. Kundtjänst försökte såklart att övertala mig, men nöjde sig med mitt svar att vi inte ville vara kund hos Comhem.

Några veckor senare blir jag uppringd av Comhems telemarketing. De påpekar att vi sagt upp vårt bredband, men undrar om vi är nöjda med våra andra Comhem-tjänster. Vi har inga andra Comhem-tjänster!

Har nu fått 2 brev "Välkommen som nyinflyttad till ett Comhem-hus". Suck.
Poängen med automatiserade system brukar ju vara att spara pengar, ibland kan man undra om det inte har omvänd effekt för vissa
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:19.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017