FAQ |
Kalender |
|
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Cypern är ju ett ganska trevligt land skattemässigt även om man registrerar bolaget där. 10% i bolagsskatt och ingen skatt på utdelning om jag inte minns fel.
Edit: Grundregeln är att vinst ska skattas där den intjänats. Sitter du med ett bolag på Isle of Man och jobbar från London kommer alltså UK göra anspråk på att få beskatta dina vinster. Senast redigerad av rhuse den 2009-11-05 klockan 19:41 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
![]() Hur gör reportrar, de jobbar i utlandet hela tiden? Måste inte de betala skatten i de landet de befinner sig i? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Tror även att om man jobbar utomlands i ett år eller ett par för ett svenskt bolag så kommer nog inte landet man tillfälligt jobbar i att kräva någon skatt. Det hela hänger nog på som det nämnts tidigare, anknytningen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |||
|
||||
|
Citat:
Dvs jag är på "tjänsteresa" i Sverige, fast jobbet är i Spanien, fast jag är skriven i Sverige? Maltes ![]() ![]() |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Är du skriven i Sverige tror jag att det är svårt att hävda att du är på tjänsteresa om du inte kan visa att du tillbringar största delen i Spanien...
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |||
|
||||
|
Citat:
Som sagt allt är hypotetiskt, intressant hur det fungerar. Måste man bevisa om de gör kontroll då eller när skulle de bli aktuellt, dvs man har ingen intention att fylla i några Svenska skatte/bolags papper i huvud taget. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
Svara |