Kom ihåg mig?

Wordpress + svenska = Jag blir galen!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-29, 22:26 #11
NordicNature NordicNature är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
NordicNature NordicNature är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jun 2007
Ok, bra att det fungerar.
Jag har ju PHP5, men jag har inte märkt att nåt behöver PHP4? Allt som jag har aktiverat som är standard, plus några plug-in's, verkar det inte vara nåt problem med?
Det enda jag har problem med är CSS och IE6... ovanligt... om jag inte kommer på nån lösning så får jag väl fråga här på forumet och hoppas att någon har ett svar...
NordicNature är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 22:54 #12
Kristofers avatar
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2004
Kristofer Kristofer är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Kristofers avatar

Reg.datum: Mar 2004
Lånar den här tråden då den passar bäst.

Har installerat ett theme som givetvis är på engelska och jag vill ha rubriker m.m. på svenska. Jag gick helt enkelt in i theme-mappen och började ändra i koden där jag enkelt såg vad som var rubriker. Tyvärr blev resultatet detta att jag fick svarta boxar istället för ÅÄÖ, även då jag skrev bokstäverna med motsvarande html-kod.

Har prövat att ändra charset i wp-config.php från utf8 som är standard i version 2.2.2 till latin1, ta bort det helt och även prövat ISO-8859-1 utan större framgång. åäö i dessa themefiler vill inte synas.

Några förslag?
Kristofer är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2007-08-31, 23:08 #13
eastids avatar
eastid eastid är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Oct 2006
eastid eastid är inte uppkopplad
Medlem
eastids avatar

Reg.datum: Oct 2006
Citat:
Originally posted by Kristofer@Aug 31 2007, 22:54
Lånar den här tråden då den passar bäst.

Har installerat ett theme som givetvis är på engelska och jag vill ha rubriker m.m. på svenska. Jag gick helt enkelt in i theme-mappen och började ändra i koden där jag enkelt såg vad som var rubriker. Tyvärr blev resultatet detta att jag fick svarta boxar istället för ÅÄÖ, även då jag skrev bokstäverna med motsvarande html-kod.

Har prövat att ändra charset i wp-config.php från utf8 som är standard i version 2.2.2 till latin1, ta bort det helt och även prövat ISO-8859-1 utan större framgång. åäö i dessa themefiler vill inte synas.

Några förslag?
Har du ändrat själva filens format? Alltså filen.php till UTF-8, sen skriva bokstäverna, sedan spara. Vet att jag fått göra så i Notepad++ ibland för att få det att bli som jag vill.
eastid är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 13:26.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017