Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Wordpress + svenska = Jag blir galen!

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2007-06-28, 23:27 #1
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
krille83 krille83 är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Dec 2006
Har lekt runt med wordpress tidigare, och även då lagt in den svenska översättningen och det har funkat hur bra som helst.

Men idag så installerade jag en ren 2.2.1 version, och skulle lägga in svenska översättningen. Provade litegran, men fick det inte att fungera. Nyaste översättningen är till version 2.1.1 så jag tänkte att det var väl därför, men provade även med lite andra språkfiler, typ 2.1, 2.0 osv utan lycka.

I ren desperation provade jag installera 2.2, för jag har för mig att jag har lyckats lägga in översättningen på den, men icke. Provade sedan 2.1 och 2.1.3 men får det inte att fungera där heller! Gjorde precis som de stod, la sv_SE.mo filen i mappen "languages" dels i wp-includes i dom tidigare versioner och wp-content till dom nya versionerna. Och skrev även självklart "define ('WPLANG', 'sv_SE');"

Är det någon som har några tips?! Jag vet helt säkert att jag har lyckats för typ några veckor sedan... Kan de ha något att göra med webhotellet, typ att det är bytt från php4 till php5? (det skulle inte förvåna mig om det är något mega-super enkelt fel som klantjag missar)

Tacksam för hjälp
krille83 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 09:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017