Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Hur man man åka fast i denna situation?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2014-12-24, 16:49 #1
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2011
naak2803 naak2803 är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jun 2011
Question Hur man man åka fast i denna situation?

Hej,
Inte för att jag själv håller på med sånt, eller tänker börja för den delen. Vill mest veta det för informaitonensskull, då jag känner några som håller på med sånt och hävdar att det är 100% säkert.

1. De öppnar ett konto i USA (Bank of America).
2. Visakortet skickar banken till en målvakt här i Sverige.
3. När Bank of America frågar efter legitmation, visar de upp ett falskt (photoshoppad) id handling, alternativt målvaktens.
4. Målvakten bor inte i Sverige längre.
5. När de utför jobb både inrikes och utrikes, sätt pengarna in på det kontot så skatteverket inte ska kunna komma åt dessa.
6. Personer som äger kortet använder det här i Sverige som vilket annat kort som helst.

Det betalar ingen skatt eller så, på pengar som sätt in på det kontot.

De hävdar att det är 100% säkert med argumenten, att även om skatteverket nu skulle få för sig att gräva uppgifter om ägaren till kortet (då dessa finns i magnetremsan/chippet på kortet och skickas med varje translation) så går det till en påhittad person alternativt till en målvakt som inte längre finns i Sverige. Det värsta som kan hända är att kontot blir spärrad.

Nu till min fråga är det verkligen så säkert? om nej, hur skulle skatteverket gå tillväga för att kunna ev ta fast personen som verkligen använder sig utav kortet?

och de nu skulle åka fast, vad blir det för straff?
naak2803 är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 06:03.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017