FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Hej,
Inte för att jag själv håller på med sånt, eller tänker börja för den delen. Vill mest veta det för informaitonensskull, då jag känner några som håller på med sånt och hävdar att det är 100% säkert. 1. De öppnar ett konto i USA (Bank of America). 2. Visakortet skickar banken till en målvakt här i Sverige. 3. När Bank of America frågar efter legitmation, visar de upp ett falskt (photoshoppad) id handling, alternativt målvaktens. 4. Målvakten bor inte i Sverige längre. 5. När de utför jobb både inrikes och utrikes, sätt pengarna in på det kontot så skatteverket inte ska kunna komma åt dessa. 6. Personer som äger kortet använder det här i Sverige som vilket annat kort som helst. Det betalar ingen skatt eller så, på pengar som sätt in på det kontot. De hävdar att det är 100% säkert med argumenten, att även om skatteverket nu skulle få för sig att gräva uppgifter om ägaren till kortet (då dessa finns i magnetremsan/chippet på kortet och skickas med varje translation) så går det till en påhittad person alternativt till en målvakt som inte längre finns i Sverige. Det värsta som kan hända är att kontot blir spärrad. Nu till min fråga är det verkligen så säkert? om nej, hur skulle skatteverket gå tillväga för att kunna ev ta fast personen som verkligen använder sig utav kortet? och de nu skulle åka fast, vad blir det för straff? |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
|
|||
Medlem
|
Men det är ju inte 100% säkert heller, även om man kan tycka att teorin låter bra. De flesta butiker/bensinstationer/restauranger är idag utrustade med kamerabevakning så med hjälp av att kolla när transaktionen utfördes och sedan jämföra med kamerorna så borde man ganska enkelt se vem den faktiska brukaren av kortet är. Sen om skatteverket går så långt vet jag inte. Men helt säkert är det ju inte om man inte ska be andra handla åt en hela tiden. Alternativt be andra ta ur pengar åt en.
Men om man inte är rädd att förlora sina pengar för att kortet blir spärrat så kan man ju göra så. Personligen skulle jag hellre betala skatt än att inte sova gott om natten. Gällande straffet är jag också osäker på, men det verkar ju vara värre att lura skatteverket än att mörda.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Det är i princip 100% säkert om kontot är öppnat i falsk namn, risk är bara att kontot blir spärrat. Även om det blivit jobbigare så tillåter banker fortfarande öppna konto remote med notarie / apostille kopia av pass. Och inte svårt fixa folk som fixar det.
Dock loggas alla utländska kort som används i Sverige och märks att kort inte är från turister rätt snabbt. Så handlar det och flera miljoner och kort används flitigt stort risk för utredning ändå. Straff i Sverige så blir det skattebrott för summan han inte tagit upp om han nu bor i Sverige alltså. Men är extremt vanligt folk använder utländska konton, även om inte alla är öppnande i falska namn. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
|
|||
Medlem
|
Hahaha det är aldrig du naak2803 som ska göra något utan någon annan och du har hört.. börjar bli lite komiskt
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
|
|||
|
naak2803:
Du är medveten om att Skatteverket följer detta forum, va? Med tanke på att Sverige har utlämningsavtal med nästan alla länder så ska det mycket till innan man lyckas hålla sig undan. Tänk på att skattebrott bedöms värre än mord här och skulle Julianne Assange varit misstänkt för skattebrott och inte våldtäkt skulle han suttit i svenskt fängelse för länge sen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
|
|||
|
Citat:
Om du pratar brott med falskt konto är det målvakten som gjort brottet i första hand inte den som råkar använda kortet. Och inte ett brott som begåtts i Sverige då utan ska åtalas i USA isåfall typ. Men skulle säga att välja just USA med falsk konto kanske inte är bästa alternativet, finns bättre länder och fortfarande enstaka länder Sverige inte kan få ut någon information från. Även prepaid Visa/MC som inte är registrerade på något namn brukar vara mer vanligt folk använder. Sedan 10-100 sådana kort som bara används enstaka gånger för inte hamna i någon loggning. Handlar det större pengar brukar folk betala 10-20% för låta andra utomlands hantera pengaflödet och får ge tillbaka i kontanter. Inga problem dölja saker om man vet exakt hur lagen ser ut samt praxis, och samtidigt vet alla gränser och hur saker övervakas. Fast skulle nog föreslå flytta från Sverige helt istället för slippa skatt och få värme på köpet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Dessutom handlar just detta inlägget inte om något jag har "hört" utan, jag skrev ju TOM det i inlägget, att de är personer jag känner mycket väl, och är med i min vänskapskrets. Senast redigerad av naak2803 den 2014-12-25 klockan 19:52 |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Citat:
ska de kolla upp vad "naak2803" får sina pengar insatta på kontot? ifrån? för isåfall lär det bli jobbigt... skulle inte tror att det finns många konton i Sverige som är registrerade på just "naak2803" |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Finna många i våra fängelser som tror sig haft den perfekta planen för skattebrott. du kan ju googla "straff för skattebrott" |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
||||
![]() |
![]() |