FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5832795 Herrejävlar. De flesta bloggar ligger ju inte ens på servrar i Sverige. Skall polisen sitta och försöka spåra alla dessa? Det är helt enkelt inte genomförbart. Även om syftet är att stävja (det uppenbart förkastliga) näthatet borde de väl tänkt efter innan de kommer med förslag som är fullkomligt omöjliga att realisera (juridiskt, tekniskt och resursmässigt). Och varför ska man inte få skriva anonymt? Det är väl först när någon begår ett brott (ex hot eller förtal) som det borde beivras?! Skall vi förbjuda köksknivar för att de dödar ett antal människor varje år? Det är givetvis den eventuella förövaren man borde sätta dit, inte fenomenet/saken som sådan. Jag är dock lättad över att juridikprofessorn Mårten Schultz sågar förslaget vid fotknölarna. Nu startar jag en miljon anonyma (men hatfria) bloggar. Ps. Skrev även detta på min Facebook.
![]() |
|
|