FAQ |
Kalender |
![]() |
#11 | |||
|
||||
Supermoderator
|
Hej,
Jag kan väl passa å att försöka nyansera mina åsikter en smula... Dillard Johnson's biografi om sina "stordåd" har undertiteln: "One of the Deadliest American Soldiers of all Time". Ska man gratulera? 2746 döda tangerar som sagt nästan dödstalet under 9-11-attackerna. Självklart är det inte relevant att jämföra dem, men det ger ju ett perspektiv beträffande antalet. Efter 2006 arbetade Dillard som en extremt välbetald "private contractor," bla för ökända Blackwater, som misstänks för grova övergrepp (läs: mord) mot civilbefolkningen i Irak. Offer??! Knappast. Invasionen av Irak rättfärdigades som alla vet på lögner, bla rörande Al Quedas länkar till Saddam och de icke förekommande, men nu världsberömda massförstörelsevapnen. De irakiska trupperna var förstås totalt chanslösa i de inledande ökenstriderna och var att betrakta som ren kanonmat (USA passade på att testa sina vapen och ammunition på levande mål). Många irakiska värnpliktiga dog pga att jänkarna sonika begravde dem levande i skyttegravarna med hjälp av armerade bulldozers. Däremot är jag är enig om att det är GW Bush, Dick Cheney och Donald Rumsfeld som är att betrakta som de verkliga krigsförbrytarna i denna tragiska soppa. Och ja, min bestämda uppfattning är att Saddam och hans bröder var kräk (och mördare), de med.
- • Jag (Twitter) kränger domäner via Fancy.Domains • Jag värderar domäner via Värderadomäner.se - 20% rabatt för WN-medlemmar. Uppge kod: wn20. Senast redigerad av Captain Thailand den 2013-06-26 klockan 18:51 Anledning: Tillägg |
|||
![]() |
![]() |
|
|