Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

OT: Ett otäckt rekord....

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-26, 19:44 #1
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2011
DanielN DanielN är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Nov 2011
Googla den vita döden, kom att tänka på den finska soldaten när jag läste detta.
DanielN är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-26, 22:23 #2
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Erik Stenman Erik Stenman är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Aug 2007
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Googla den vita döden, kom att tänka på den finska soldaten när jag läste detta.
Simo Häyhä är ju mera av en hjälte, som försvarade sitt land framgångsrikt mot enorma soviet som invaderade, än soldater i USA:s invasionsarmé.
Erik Stenman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-26, 23:45 #3
Dakotas avatar
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2009
Dakota Dakota är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Dakotas avatar

Reg.datum: Nov 2009
De skjuter ju inte på vilka som helst. Personerna som blir dödade är ju ytterst sällan några oskyldiga änglar. Att oskyldiga personer då och då drabbas utav kriget är ofrånkomligt och ännu fler oskyldiga personer hade dött (läs: blivit mördade) om USA inte hade stoppat de verkliga idioterna i landet som förtrycker befolkningen.

Vet att denna man tjänstgjorde i Irak men ni kan ju bara tänka er hur lång tid det kommer ta innan talibanerna i Afghanistan påbörjar massavrättningen av lokalbefolkningen igen efter att USA lämnat landet 2014 - En vecka?

Sedan är det väl inget att göra ett rekord av och få att låta som något positivt men det är oerhört respektlöst att kalla soldater som gör sitt jobb för kräk. En nära vän till familjen var där nere och tjänstgjorde och hjälpte och beskyddade lokalbefolkningen varje dag. På samma sätt blev han och hans kollegor utsatta för attentat efter attentat och en gång körde bilen framför hans bil på en mina och alla i den främre bilen dog. Inga oskyldiga änglar som planterat de minorna.
Dakota är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-27, 08:43 #4
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör

Reg.datum: Jan 2003
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
De skjuter ju inte på vilka som helst. Personerna som blir dödade är ju ytterst sällan några oskyldiga änglar. Att oskyldiga personer då och då drabbas utav kriget är ofrånkomligt och ännu fler oskyldiga personer hade dött (läs: blivit mördade) om USA inte hade stoppat de verkliga idioterna i landet som förtrycker befolkningen.

Vet att denna man tjänstgjorde i Irak men ni kan ju bara tänka er hur lång tid det kommer ta innan talibanerna i Afghanistan påbörjar massavrättningen av lokalbefolkningen igen efter att USA lämnat landet 2014 - En vecka?

Sedan är det väl inget att göra ett rekord av och få att låta som något positivt men det är oerhört respektlöst att kalla soldater som gör sitt jobb för kräk. En nära vän till familjen var där nere och tjänstgjorde och hjälpte och beskyddade lokalbefolkningen varje dag. På samma sätt blev han och hans kollegor utsatta för attentat efter attentat och en gång körde bilen framför hans bil på en mina och alla i den främre bilen dog. Inga oskyldiga änglar som planterat de minorna.
Jag tycker det är oerhört respektlöst mot hela mänskligheten att så oförbehållssamt försvara krig och mord.

Att försvara insatsen i Afghanistan nu är en sak. Men att med facit i hand försvara invasionerna av Irak och Afghanistan...

Mord är mord är mord.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2013-06-27, 08:52 #5
Conths avatar
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Aug 2005
Conth Conth är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
Conths avatar

Reg.datum: Aug 2005
Citat:
Ursprungligen postat av Dakota Visa inlägg
ännu fler oskyldiga personer hade dött (läs: blivit mördade) om USA inte hade stoppat de verkliga idioterna i landet
Det är ett oerhört märkligt påstående med tanke på alla de 100-tusentals civila som dött i Irak som en direkt följd av USA:s invasion.
Frågan är även om landet inte är på rask väg tillbaka i en förtryckande diktatur igen.

Sedan (för att vara tydlig) så lånar jag Captain Thailands utmärkta "disclaimer":
"Bara för att jag är kritisk mot USA:s agerande i Irak innebär det inte att jag hyser någon som helst sympati för Saddams tidigare förtryckarregim. Inte heller sympatiserar jag ens en sekund med militanta islamister (inklusive talibanerna)."
Conth är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 15:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017