Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Ny design på webbyrå

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2013-06-09, 00:59 #13
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
jonssondesign jonssondesign är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Oct 2010
Citat:
Ursprungligen postat av DanielN Visa inlägg
Jag skulle inte ha några som helt synpunkter om TS ville ha hjälp och synpunkter på en vanlig hemsida. Men nu gäller det en webbyrå som han vill tjäna pengar på. Han skriver bla följande på sin sajt "En komplett, skräddarsydd webbplats kodad från grunden. Jag bygger bättre webbplatser genom användarvänliga webblösningar som följer de senaste trender vad gäller webbstandarder för att du ska få en framtidssäker lösning...."

När jag läser den texten och tittar på hans kod så får jag inte ihop det. Först lär man sig att koda ordentligt, man bygger,läser på, testar,misslyckas, tittar på andra, frågar andra om råd (jag hjälper mer än gärna till) - sedan, när man känner att man behärskar kodningen börjar man hjälpa andra och ta betalt för sina tjänster. Inte i omvänd ordning. Det är som med vilket annat hantverk som helst.
Visst är det så! Nu var det ju väldigt olyckligt att koden inte var den bästa, och att trådskaparen lägger ut en ej komplett hemsida. Det hade varit bättre om han hade gjort klart sidan tills han själv är nöjd, och därefter ber om synpunkter.

Jag förundras varje gång jag ser en hemsida trilla ut på feedback som knappt är klar till 80%.. Det känns på något sätt oseriöst, som om att man inte orkar mer, och därför ber om andras synpunkter på vad mer man kan göra..

Vi kan dra slutsatsen att, driver man en webbyrå måste man ha koll på både kodning och kommunikativ-design (om det är det man erbjuder). Man ska inte behöva be om synpunkter på sin egna sida, det är något man skall behärska själv. Däremot, vill man ha synpunkter på andra sidor man skapar, speciellt när det kommer till utseende, och interaktionen mellan olika funktioner mm, så är det en helt annan femma. -Och att försöka färdigställa sidorna tills man själv är nöjd innan man lägger ut sidan för feedback.-
jonssondesign är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 10:33.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017