 |
Har WN som tidsfördriv
|
|
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
|
|
Har WN som tidsfördriv
Reg.datum: May 2010
Inlägg: 1 342
|
Webbhotell satsar mycket på att vara billiga eftersom kunderna oftast inte vill betala mer för bra support, åtminstone inte förens de stöter på svåra problem.
Att kräva att personalpersonalen ska lägga ned flera timmar på att lösa ett problem bara för dig när du betalar under 50kr per månad är ju oftast inte rimligt, vissa gör det dock ändå ibland(det beror i många fall på hur man är som kund). Det kommer ju då ta många år innan man kommer i närheten av att göra vinst på den kunden så ur ett ekonomiskt perspektiv är det ju bättre att skicka alla krävande kunder till en konkurrent. Givetvis ska man kunna få hjälp med de problem man har, men man måste ställa det i paritet med vad man betalar för man får faktiskt vad man betalar för som med det mesta annat. Att ställa massa krav för en tjänst man endast betalar en struntsumma för är inte rimligt. Köp en riktig managed hosting-tjänst med prioriterad support i så fall. Men då snackar vi tusenlappar istället för tior.
Vill man ha personlig support och inte är en viktig kund får man helt enkelt välja ett webbhotell som satsar på just detta, men då måste man ju vara medveten om att prislappen blir en helt annan.
|