Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Webbhotell och support (utflyttad OT)

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-09-23, 22:12 #1
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Johan_W Johan_W är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Apr 2010
Standard Webbhotell och support (utflyttad OT)

Citat:
Ursprungligen postat av ConnyWesth Visa inlägg
Jag har haft http://www.Sajthotellet.com (Tel 0771-319 319) i ca 7 år och de har funkat bra.

De erbjuder från 1 GB konto för 720 kr + moms per år. Fritt antal subdomäner, obegränsat antal mejlkonton (så länge det ryms inom din disc quota).

De har en enkel kontrollpanel där du kan styra det mesta själv. Multipla domäner på ditt eget konto, du kan lägga upp flera login, ha MSSQL-server-databas m.m.

Supporten ar dock blivit sämre sedan Jonny gick vidare till annat. Men kräv att få prata med Jonas Söderblad som är bossen där, honom får du alltid raka och ärliga svar av, de andra tomtarna i supporten är inget att lita på. Men Jonas ger alltid raka och ärliga svar och det är han som bestämmer hur det ska vara.

Jag har sett att supportpersonal (first line support) alltid svarar att "det går inte" när det egentligen beror på att de inte vet. Så gör även tomtarna på Binero och på alla andra ställen. Det enda sättet att komma runt det är att prata med de mest kompetenta teknikerna och aldrig ge sig förrän man får en lösning på sitt problem, det är i vart fall min erfarenhet.

Jag måste dock säga att min erfarenhet är att Jonas (och tidigare Jonny) på Sajthotellet lyckats lösa alla de problem jag upplevt, men man måste tränga igenom filtret med tomtarna i firt line support, så man får stå på sig lite (men så är det på alla webbhotell jag använt även f.d. Dataphone, Binero, Crystone, ...).

Jonas basar även för Admax.se men det kostar lite mer, men du kan ju kolla vad de kan erbjuda dig.

Jag vet att Binero har ett helsjukt sätt att koppla upp sig med Management studio, då de lägger beslag på den lokala ipn 127.0.0.1 men jag vet inte hur Sajthotellet gör för jag har inte själv kört MSSQL hos dem.
Lite komiskt att ämnet på tråden är "Webbhotell med respekt för kunden", hur är det egentligen med din respekt för andra människor Conny? VET du att varenda människa som svarar på ditt ärende är en tomte?

Och hur tror du att det skulle fungera hos ett webbhotell om alla gjorde som du och krävde att få prata med en specifik person? Om man nu har ett sådant ärende som man anar att den som svarar kanske inte har koll på, varför skickar man då inte ett mail så att personen kan rådfråga en mer kompetent kollega och då återkomma till dig med ett korrekt svar?
Johan_W är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 01:44.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017