Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

inArchive.com

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-07-30, 19:47 #10
Fredrik-ss avatar
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Jun 2007
Fredrik-s Fredrik-s är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
Fredrik-ss avatar

Reg.datum: Jun 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Bosse007 Visa inlägg
Ok, vilken kund är det?

Glad att du instämmer i detta, och att det så här långt inte är en enda i denna tråd (eller någon annanstans, mig veterligen) som gett Nikke Lindqvist medhåll i hans synpunkter.

Men varför det?
Till vilken nytta för exakt vad i denna tråd?

Men om du tittar här i forumet så ser du att runt 99% av deltagarna - precis som du själv - inte presenterat sin bakgrund (dvs som det fungerar i de flesta av all världens forum).

Vad är det för kompetens du vill bedöma specifikt?
Om SEO? Har du noterat att tråden handlar om InArchive.com (v.v. se första inlägget av Nikke Lindqvist)?
Om InArchive? Du är fri att göra vilken bedömning du vill, precis som alla andra, utifrån de fakta jag presenterat, liksom mina tillhörande synpunkter på dessa fakta.

Det tror jag inte. För det första kommer det väl nya användare någon gång om året, eller? För det andra spelar det väl ingen roll om de skrivit ett antal inlägg? Alla måste väl ha skrivit sitt första inlägg någon gång, eller hur?

Frågorna om mig är inte relevanta för någonting, men speciellt inte för vad denna tråd handlar om.

Varumärke? Som vad? "Trådförstörare"?
Jag känner ingen här i tråden och bryr mig inte det minsta om vem var och en är. Det enda jag bryr mig om är trådens ämne. Jag är inte här för att bygga upp något "varumärke". Den som vill göra detta är naturligtvis fri att göra så, och tycker du inte det då är rimligt att de som inte vill detta inte heller ska behöva göra detta?

Det är min åsikt att fakta talar för sig själv. Är du eller någon annan inte nöjd med alla fakta som jag givit om InArchive, så ta då gärna upp detta på ett konkret sätt, i stället för oväsentligheter!

Något mer faktaspäckat än den information du har fått genom mig om InArchive tror jag är svårt att hitta (och kanske speciellt inte i detta forum). Men om du saknar fakta om InArchive så diskutera då dessa fakta som du tycker saknas istället för mig.

Vilka källor? Alla käller uppges mer detaljerat än vad jag anser någon kan begära. InArchive, Google, etc. Vad är det för källor du pratar om?

Vad jag skrivit är inte någon forskningsrapport. Men bortsett från detta så kan var och en enkelt kontrollera precis vad de vill.

Om det skulle vara något du vill veta om mig, varför har du inte bemött mitt ursprungliga mejl och ställt de frågor du vill veta där?

Om det är något om InArchive (och "källorna", vilka det nu kan tänkas vara som du syftar på) du vill veta, varför har du inte ställt någon fråga om om detta., varken här eller som respons på mitt ursprungliga mejl?
Har ingen möjlighet att delge vilken kund det är, tyvärr.

Varför det - för mig - vore intressant att veta din bakgrund är för att du har en teori om att inArchives kopierande skadar de sidorna de har tagit innehållet ifrån, utan att visa ett konkret exempel. Då måste jag grunda ditt påstående på något annat (än ett exempel) och eftersom jag inte vet vem du är så skulle din bakgrund inom SEO väga upp bristen på konkreta exempel.

Nej, de har inte presenterat sig. Som jag skrev så är det för att dessa personer har under en längre tid varit välkända och bland de ledande inom SEO i Sverige. Med detta så har de under en längre tid visat deras kunskap inom området. Varför inte jag presenterar mig i den här tråden är eftersom jag inte påstår något, utan jag försöker förstå. Jag är endast en lyssnare.

Källorna jag pratar om, eller snarare ger som exempel att du kan presentera är konkreta exempel där du sett att innan inArchive kopierade sajt X så låg den på placering Y på termen F. Efter inArchive kopierade sajt X så tappade den placering på termen F och hamnade istället på placering Y.

Varför jag inte har bemött dig i ditt ursprungliga mejl är för att jag inte har fått något ursprungligt mejl av dig. Men om du är villig att berätta mer om din bakgrund som SEO expert så är jag absolut villig att ta det över mejl eller PM om du känner dig bekvämare med det. Du kan antingen skriva ett PM med mer info direkt eller PM'a din mejladress så kan jag skriva till dig där.
Fredrik-s är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat

Taggar
bottar, copyright, inarchive.com

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:10.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017