 |
Klarade millennium-buggen
|
|
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
|
Klarade millennium-buggen
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 3 171
|
Att det finns en fast avgift för att delta känns ganska naturligt. Det är egentligen inte annonsören som blir "bestulen" på dessa pengar, utan alla publicister/affilates. Annonsören behöver bara reglera provisionen för att reglera sina kostnader. Den enda skillnaden blir att pengarna går till nätverket istället för publicisten.
Sen kan jag hålla med om att den fasta avgiften inom vissa enskilda annonsnätverk kan vara omotiverat hög. Det i sin tur har gett möjligheter för nya nätverk att växa fram och att ta marknadsandelar (tex Double på bekostnad av TD). Så lite gammalmodig "idioti" brukar bara gynna konkurrensen och är på så vis vara bra för branschen (men kanske inte för den enskilde idioten).
Vad är det för produkter du vill marknadsföra via nätverken, men som nätverken inte vill acceptera? Kanske har nätverken haft dåliga erfarenheter av just dina produkter tidigare? Jag brukar också bli irriterad på gammal reaktionär trångsynthet. Samtidigt så finns det kunder/samarbeten som jag själv alltid tackar nej till, därför att jag vet att jag kommer att förlora pengar på dem (i regel förlorar jag tid och inte pengar, men det är ju samma sak). Så det är svårt att hålla med dig - eller att säga emot dig - utan att veta exakt vad saken gäller.
|