FAQ |
Kalender |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Så är ju rimligt att folk som utbildar sig kanske 5-10 år mer än andra ska ha högre lön men utan att bli straffade med statliga extra skatter. Om det är rätt åt någon att få mindre lön, om man vänder på frågan är det rätt åt folk som studerat 5-10 år extra att inte ha rätt till mer pengar? Det handlar inte om att klara sig, om folk inte hade fått mer pengar för vissa saker så hade hela världen stått still. Även dom som driver företag tycker jag har rätt till sina pengar, du ska veta hur många som jobbar 12-18h om dagen i flera år utan någon inkomst knappt innan det blir något vettigt resultat. Sedan som arbetsgivare bidrar man genom anställa folk och även betala arbetsgivaravgifter. Jag tror om det skulle bli så att det inte går att skatteplanera alls, så skulle många företag direkt lämna landet helt. Då hade många företag tyckt att det inte är värt vara kvar. Jag driver företag för att tjäna pengar, och samtidigt som att jag vill bestämma över mitt eget liv och få göra det som är kul. |
||
![]() |
|
|