FAQ |
Kalender |
![]() |
#1 | ||
|
|||
Medlem
|
Hej
Jag hyr ett bord i på ett kontor som drivs av ett kollektiv, ingen juridisk person utan bara en löst sammansatt grupp. Det är med andra ord inget företag som hyr ut det åt mig utan gruppen hyr av värden. Jag har hyrt ett tag nu men i och med att jag inte behöver det vill jag lämna. Kruxet är att jag skrev på ett papper (inget formellt kontrakt) att jag måste hitta en ersättare som hyr platsen. Det var ett papper där det stod att jag xxx accepterar att om jag ska flytta ut måste jag hitta en ersättare innan jag kan flytta ut. Nu när det börjat bli kärvare tider har det visat sig vara omöjligt att hyra ut kontoret, speciellt med sådana villkor att man måste hitta en ersättare. Detta innebär att jag enligt dem sitter med utgift för ett kontor på obestämd tid, tills dess att jag hittat någon. Viktigt att tillägga är att jag meddelade dem 1.5 månad i förväg och har betalt för hyran till och med denna månaden. Frågan är, har de rätt att kräva mig på hyra för all framtid om jag inte lyckas hitta en ersättare? tacksam för svar Senast redigerad av Titusbramble den 2011-08-19 klockan 12:47 |
||
![]() |
![]() |
|
|