Citat:
Ursprungligen postat av Captain Thailand
Johan_W
Och så generaliserade du också över X-antal miljoner människor ;-) De flesta jag känner som har mac använder dessa i arbetet (inte minst MacBook, av olika slag). Det är allt från webbutvecklare, via börsfolk till DJ:s. De använder således dessa som arbetsredskap.
Och inte tusan köper de Mac för att de är okunniga, utan för att de vill ha en stabil produkt i sitt jobb med schysst och snabb prestanda, bra ljud, bra format och flyttbarhet, hållbarhet, bra grafikkort, överlägset tangentbord (ok då, personlig reflektion), bra färgåtergivning och ljusåtergivning och att de (fram tills nyligen) sluppit de flesta virus.
Är exempelvis det här en "dålig" produkt: http://www.apple.com/se/macbookair/ ?
Sedan är det inget snack om att det är krångligare att byta prylar i en Mac själv nuförtiden. ;-)
Ps. Jag kan ju nämna att jag oftast använder BlackBerry som mobil så ingen tror att jag får betalt, hehe
|
Ja det stämmer att jag generaliserade, vilket jag gjorde av egen erfarenhet. Eftersom att jag dagligen har kontakt med macanvändare alltifrån Bert 16 som köpt en mac för att den är snygg till Stina 30 som jobbar på reklambyrå och har "hört" att man "måste" ha mac inom reklambranschen.
Något som gör att "macmänniskorna" sticker ut är att om en pc-användare ber om hjälp så börjar ofta samtalet med: Jag har försökt det här och det här men får inte till det, kan du hjälpa mig?
Men med macanvändaren börjar samtalet 8 ggr av 10 med: Det här funkar inte, fixa! När man då ställer motfrågan med vad dom har försökt själv så att man kan utesluta det dom redan försökt får man till svar: Öhh, vad då försökt? Ska det inte bara fungera?