Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Dålig recension

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2011-02-21, 11:19 #23
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Captcha Captcha är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jun 2010
Inlägg: 185
Citat:
Ursprungligen postat av tartareandesire Visa inlägg
Jag fick nyligen ett surt mail från en företagsägare som ville att en negativ recension av hans verksamhet genast skulle tas bort från webbplatsen eftersom den "sprider dåligt rykte och är inte sann". Han passade även på att hota med polisanmälan (mot mig, inte mot recensenten). Detta är den enda recensionen av hans verksamhet så man förstår ju att han inte är helt nöjd.

Fråga 1: Har han rätt att kräva att jag ta bort recensionen?
- det handlar visserligen om ett företag och en verksamhet men problemet här är att det är en mycket liten arbetsplats och personen hänvisar dessutom till just ägaren (ej namngiven men ändock) i recensionen med vilken han blev rejält osams

Fråga 2: Hur hade ni gjort och varför?
Såhär fungerar det, man skriver en recension om ett företag. Bra eller dåligt, man tar aldrig bort en recension. Utan man skriver en ny där man berättar om vilka förändringar som har skett (om det har skett några).
Captcha är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:07.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017