Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Det kan jag inte riktigt hålla med om... Varför skulle det vara "fult" bara för att man nämner sin konkurrent vid namn? Det beror väl på hur man gör det? Hade vi endast skrivit "One.com ljuger!" utan en bakomliggande förklaring, så hade jag hållit med dig - det hade rört sig om ren och skär smutskastning. Men nu förklarar vi ju faktiskt vad det rör sig om, om än i kortare ordalag. Vi publicerade därför ett blogginlägg med en längre förklaring, som bannern i sin tur länkade till.
Binero körde ju liknande kampanjer när Loopia hade allvarliga e-postproblem, där de hade en stor banner på IDG där de erbjöd "fungerande e-post" - vilket jag tyckte var vältajmat, lite humoristiskt och med "glimten i ögat." Jag tror inte branschen tar skada av att konkurrenterna vågar pika varandra lite då och då... Snarare tror jag vi får en öppnare och vänligare miljö att konkurrera i, samt snabbare utveckling av våra tjänster. 
|
Branschen tar säkert inte skada av sån attityd. Det enda som tar skada är nog ens eget anseende när man sänker sig till en sån nivå.
Citat:
Ursprungligen postat av jgabor
Jag menar, vi hade klarat av det relativt enkelt och då har vi ingen dyr lösning från NetApp... 
|
Det du vill säga är utan att tala i gåtor är alltså att du anser att Binero har inkompetent personal men däremot så har Surftown väldigt kompetent personal?
Måste säga att jag har sett er som en seriös konkurrent men nu börjar jag undra...