Citat:
Ursprungligen postat av Mortekai
Jonathan har fört fram varför Surftown har dom villkor som man har och påpekat att det är inte några ovanliga villkor, så i den här tråden vore det kanske mer intressant att diskutera vidare hurvida Surftown borde skämmas eller inte. Med tanke på vad som framkommit så är det kanske så att det inte är Surftown som bör skämmas utan hela branschen?
|
Vad spelar det egentligen för roll? Det är usla villkor sett till att du måste vara kund av en annan produkt för att få ta del av en annan produkt, dels är det också orimligt dyrt. Eller du tycker det är rimligt att man måste vara webbhotellskund för att få ta över ägandeskapet av domännamn? Nej kritiken är helt korrekt...
Jag tror faktiskt att det finns någon paragraf i konsumentlagen som säger att du får inte bli påtvingad en produkt du inte behöver. Exemeplvis bör/ska inte en digital-tv operatör påtvinga dig en box för att få täckna ett abonnemang.
Jag har tidigare haft konto med domäner hos både Binero och Loopia, men inte har de tvingat mig att vara webbhotellskund. De har tvingat mig att vara kund i den bemärkelsen att jag måste ha ett konto. Men det är allt... Kanske har ändrats nu, orkar inte läsa några avtal...