Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Mejla erbjudande på ej avslutad kundvagn

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2009-09-14, 23:06 #11
WebboTs avatar
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
WebboT WebboT är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
WebboTs avatar
 
Reg.datum: Dec 2006
Inlägg: 1 924
Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee Visa inlägg
Det kan bli ett stort problem om man sätter som rutin att skicka ut ett första mejl direkt när kunden lämnat sidan, för att inom kort skicka ytterligare ett mejl som erbjuder rabatt.
Rabatt, gratis frakt eller vad man nu använder för att 'close the sale' ska ju givetvis vara inkluderat i det första mejlet också och ska gå ut senast efter 60 minuter när kunden fortfarande är het och i 'buying mode'.

Citat:
Ursprungligen postat av ddaarruuddee Visa inlägg
Personligen kan jag tänka mig att skicka ut sådana mejl kanske en gång i veckan, inte sätta det i system direkt efter en kund lämnat sidan.
Om du gör det efter en hel vecka så kommer garanterat 99.5% av kunderna vara helt iskalla.
WebboT är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:32.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017