FAQ |
Kalender |
![]() |
#10 | ||
|
|||
Klarade millennium-buggen
|
Mina erfarenheter från idag.
Jag hjälper en kompis med utveckling av hans hemsida. F n en wordpress-sajt som har fungerat utan problem sedan november 2011. Idag meddelade min kompis att hemsidan är nere "Service unavailable" står det bara samt att mailen också är nere. Loggar in på kontrollpanelen och ser att lagringsutrymmet (2GB) är maxat - med hur mycket står dock inte. Jag undrar varför man inte meddelat kund att lagringsutrymmet börjar ta slut och att tjänster kan komma att stängas av som en följd av detta?! Det blir iaf mycket pillande med att ta bort filer, så det inte framgår vilken mapp som utnyttjar mest. Jag tar iaf bort så att det är 50MB ledigt, till en början, bara för att få upp sajten och mailen igen, men inget händer. Hittar ingenstans att starta om applikationspoolen. Jag ringer supporten - skönt med 24/7 - men blir bortkopplad. TVÅ gånger. Tragiskt. Använder chatten och får snabbt kontakt med någon, men det är som att prata med en telefonsvarare. "Kontrollera dina databasgenvägar". Erh, va? Inget nämnt om övernyttjande av lagring eller varför mail och webben ligger nere. Blev hänvisad att skicka ett mail till teknisk support. Varför finns ens chatten, undrar jag då!? Så, nu iofs mailat till tekniskt support, men fortfarande oklart varför tjänsterna ligger nere och hittar inget på sajten som säger att man stänger ner dem om man överutnyttjar lagringen. Tack för ingenting, Crystone! |
||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|