Kom ihåg mig?

Responsive webdesign

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2012-11-01, 15:46 #16
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Clarence Clarence är inte uppkopplad
Administratör
 
Reg.datum: Jan 2003
Inlägg: 1 974
Citat:
Ursprungligen postat av Syke Visa inlägg
Hur vet man vid en analys att användarna bara vill göra de snabbaste och enklaste sakerna via t.ex. en smartphone? Det kan ju lika gärna vara en konsekvens av att det är en sämre upplevelse att besöka siter med mobiler.
Precis på samma sätt som du kan göra liknande analyser av vanliga sajter. Man tittar på vad besökarna klickar på, man gör ab-tester för att se förändringar i beteende osv. Vänder mobil-besökarna i dörren kan det finnas anledning att fundera på vad man skapat för elände för dom. Interagerar de med helt andra delar av webbsajten som inte är lättare att komma åt är det svårt att dra en annan slutsats än att de har ett annat behov?

Du kan likna det med att göra en analys av användarbeteende när man märkt att 25% av ens besökare är tyskar. Är 75% av skärmytan då täckt med saker som tyskarna inte interagerar med så kan det finnas en väldigt stark anledning av optimera upplevelsen.
Clarence är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
 


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 
Ämnesverktyg
Visningsalternativ

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 12:05.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017