Citat:
Ursprungligen postat av Johan_W
Däremot tycker jag att Gustav skrev nåt intressant. Vad är egentligen viktigast hos en leverantör? Att personen man talar med är en charmknutte eller riktigt kompetent? Jag personligen lämnar mycket hellre in min bil till en tystlåten småbutter typ som är känd för att vara riktigt duktig än en smilande säljare som skänker bort kepsar och muggar till höger och vänster och ger intryck av att bara vilja tjäna pengar och inte bryr sig så mycket om han gör ett bra eller dåligt jobb.
|
Nu var det väl mer värderingar än charm som diskussionen handlade om

Men för mig och många andra är både och viktigt. Jag vill både bli vänligt bemött och erbjudas en i övrigt professionell tjänst. Det ena ska naturligtvis inte behöva utesluta det andra. Har man ingen kontakt med människor kan man väl få vara hur sur, elak och nedlåtande man vill men de flesta jobb medför åtminstone en viss kontakt med kunder.