Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Som tidigare har sagt, en klar majoritet av oss här är entreprenörer / driver hobbyprojekt och då väljer man nog gärna en agil plattform. Jag arbetar med en massa webbplattformar, inklusive .NET och Java, men till mina egna projekt väljer jag alltid PHP.
|
Jag kan nog hålla med dig om att komma igång snabbt så kanske inte Java är det första alternativet

Då finns det enklare språk och plattformar precis som du nämner. Min personliga erfarenhet är att vi använt Java i större "enterprise" tillämpningar som ligger "bakom" webben.
Om vi tar ett speciellt exempel under 90-talet och en bit in på 00-talet (vet inte om det gäller än idag) så körde Spray PHP som front-end och Java som "enterprise" backend mot andra system och utbytte information mha JSON.
Citat:
Ursprungligen postat av coredev
Dock är det synd att forumet är så nischat, det vore trevligt med en bredare branschdiskussion. Ibland blir det lite väl mycket affiliateentreprenörssnack. :-)
|
Ingen åsikt om detta eftersom jag är så pass ny här på WN
Jag skulle däremot kunna vara en av dem här inne som är öppen för en bredare diskussion. Även om Java ligger som backend så är det ju fortfarande samma problem som man upplever med flerspråksstöd, CSS, HTML, JavaScript, skalning, testning, sessionshantering etc.