FAQ |
Kalender |
![]() |
#7 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Citat:
Här är några exempel från min egen butik på misslyckade transaktioner: d04: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 56: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 05: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. 51: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. Ringer man till kortets "card issuer" för att fråga vad en felkod betyder, så svarar de att det i deras system står "insufficient fund, card expired" och att det betyder att det inte finns täckning på kortet eller att det har utgått. *suck* Det är i nio fall av tio omöjligt för säljaren att få fram information om varför en korttransaktion inte har gått igenom. Visst kan man skriva att köpet inte kunde medges eller att det nekades, men det är ofta inte sant. Sanningen är att ett fel har inträffat och att ingen vet varför. Edit: Jag testade precis en beställning i min egen butik med ett påhittat kortnummer och fick felkod O6: Declined: Contact Card Issuer - Insufficient funds, Card expired, etc. Inlösaren eller betalväxeln kan alltså inte ens se skillnad på om kortet saknar täckning, eller om kortet inte existerar. Senast redigerad av Gustav den 2010-07-15 klockan 16:15 |
|||
![]() |
![]() |
Ämnesverktyg | |
Visningsalternativ | |
|
|