FAQ |
Kalender |
![]() |
#21 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
sanktioner, bestraffningar och lagar i all ära, men vill vi verkligen ha ett samhälle där ALLT handlar om lagar, där ingen kan göra något eller ta ansvar för något utan att det finns en lag som säger till en hur man ska eller inte får agera ?
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#22 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#23 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Du håller inte med mig om att det är viktigt att poliser har en fördomsfri attityd och behandlar folk lika oberoende av hudfärg/kultur/bostadsområde!? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#24 | ||
|
|||
Medlem
|
Det finns en anledning att t.ex. domstolar är hårt reglerade. För att vi ska ha någon rättvisa i samhället kan vi inte ha ett rättsväsende där enskilda individers åsikter spelar en roll i bedömningen av olika människor och brott. Det måste finnas skrivna lagar och regler som våra rättsföreträdare måste följa till punkt och pricka, oavsett egna åsikter, annars blir det ingen rättvisa.
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#25 | |||
|
||||
Medlem
|
Vänner, en sak måste ni förstå om Rosengård;
Stadsdelen är en av Sveriges mest deprimerade stadsdelar. Där finns det väldigt hög arbetslöshet, folk från alla hörn i världen, och majoriteten av de kommer från krigshärjande länder. De svenska myndigheterna har gjort STORA misstag genom att placera alla nyanlända och folk som har just fått uppehållstillstånd där, det bidrog till en segregerad stadsdel! Är jag arab (vilket jag är), och kommer till ett nytt land där jag får bo på ett ställe där grannarna, folk i butiker och överallt annat pratar arabiska så kommer jag aldrig känna behovet att integreras i det svenska samhället och ens lära mig svenska. Hittar jag inget jobb så tvingas jag och min familj vända oss till socialen, efter ett par år har ens föräldrar fått en svart bild av livet och blivit så deprimerade att jag vänder mig till kompisarna på gatan, där alla lider av samma situation. Fustration och försöker på alla möjliga sätt få pengar, råna misshandla och ingå i kriminella kretser, det är en väldigt lätt väg att hamna i för ungdommar under sånna situationer. Jag förstår poliserna! Genom att se på allt skit och utsättas för allt möjligt så tenderar man att få en förvrängd bild och psyke. Det de gjorde var fel, och kommer att väcka en hel del hat, men ni måste förstå att de är inga rasister, de röstar inte på sverigedemokraterna eller läser Mein Kampf innan de sover. De har bara vatt med om väldigt mycket skit som har ledat de dit. Jobbat på Rosengård. Rånad på jobb under pistolhot (på Rosengård). Bor i Malmö. Utlänning. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#26 | |||
|
||||
Medlem
|
- Ska han va steril om jag får tag i han?
- Ja, han ska ha så duktigt med stryk att han inte kan stå på benen. - Blattarjävlar! - Har du kamera? - Ja, han blir filmad hela tiden. Lilla jävla apjävel! fortsätt försvara det här igen tack, även som människor är det här låga våldsamma människor med rasista åsikter.. får man ha rasistiska åsikter och kalla andra med mörkare hudfärg för apor? klart man får.. =) finns saker man gillar och ogillar.. snuskGubbar som gillar småbarn utöver det vanliga är också bara människor.. låt dem bli dagisfröknar och vakta våra barn på dagis och går dem över gränsen och gör något olämpligt så har dem rätt... för dem är ju bara människor =)) Vissa människor är inte lämpliga att jobba i ett visst yrke. ett yrke ger ett ansvar och man representerar inte sig själv och sina sjukare tankar som tur är. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#27 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Citat:
Jag förstår polisernas reaktion gott, då dom dagligen utsätts för hot när dom jobbar i denna stadsdel, ofta också av nummer som är stort fler än dom själv. Det är naturligt att en "Dom & vi" attityd uppstår. För att inte nämna att vi pratar inte om obeväpnade snorungar nu. Jag är också enig om att det dom har gjort är fel, och att det är väldigt hårda ord som hörs på filmen. Men det är också stor skillnad mellan ord och handling. Jag tror att den psykiska påfrestningen & rädslan det måste innebära att ha ett sånt här jobb gärna gör att man blir fientlig, och att rädsla i samband med grupptryck (nej grupptryck är inget som försvinner i klass 9 på högstadiet) gör att såna här saker händer. Vad för slags kommentarer och hot får dessa poliser faktiskt stå ut med dagligen i detta bostadsområde? Hot & våld mot tjänsteman är ju trotts allt ett allvarligt brott med straff som följd. Men inte hör man nånting om detta på nyheterna. Ja en polis ska i mina ögon göra sitt yttersta för att bete sig korrekt i alla situationer eftersom att dom presenterar lagen i samhället. Men poliser är till skillnad från vad dom flesta tycks tro inte robotar. Det är mänskligt att fela sägs det. Det här som har skett nu tror jag också är nånting som förekommer överallt, och bara för att media nu fick tag i det så blir det en gigantisk sak. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#28 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Varje dag så får poliserna som jobbar i rosengård höra att de är grisar, att de borde dö och allmänt skit. Ungar i grundskolan ställer sig mitt på dagen mitt i gatan och räcker fingret när polisbilar kör förbi. Ungar kastar gatusten eller skjuter fyrverkeri när polis/ambulans/brandbilar kommer för att rädda någon eller något. Det är 100-200 kids som står för skitet och de utnyttjar att polisen måste spela enligt reglerna och att de inte behöver det. Något som gnager enormt på de poliser det berör, polisen vet exakt vem som gör skitet men kan inte göra ett skvatt åt det. Det hela är lite överdrivet anser jag, poliserna som gjorde fel sa dock detta i enrum och agerade 100% korrekt väl utanför bilen. De ungarna som nu sitter i rätten och blivit offer enligt media har däremot tänt eld på byggnader och fordon, kastat sten/skjutit fyrverkeri mot rättsväsende, sagt betydligt värre saker i ansiktet på polis. Jobbat i området Rånad i området Nerslagen i området Beskjuten av allehanda soft air guns, luft- och kolsyrepistoler Nästan överkörd av en 11-åring i stulen bil som jag försökte stoppa Fastnade i dessa kravallerna av idiotkids som tänder eld på ett släpp framför min bil Ser svensk ut... |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#29 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
för att citera Rachel Dawes (som för all del är en fiktiv figur i en film)
"It's not who you are underneath, it's what you do that defines you" det är samma typ av dumma påstående som existerar när det gäller annan smygrasism "bara för att någon sitter i fikarummet och kallar någon för blatte och uttrycker rasistiska åsikter betyder ju inte det att...."...jag har svårt att se att samma/denna person i ett annat läge skulle ställa sig upp och göra ett annat ställningstagande... sen kan man ju dra snyfthistorier om hård uppväxt hit eller dit och otrevligt bemötande, men jag förstår fortfarande inte varför man med en sådan intensitet letar efter ursäkter att göra fel saker... men, kan man som Polis inte ta att en tonåring ger en fingret, eller kallar en för snutsvin så kanske man bör leta efter ett annat jobb... |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#30 | ||
|
|||
Har WN som tidsfördriv
|
Citat:
Till saken, jag tror personligen inte att detta handlar så mycket om rasism. Det handlar om en frustation som polismännen har känt av att vara handlingsförlamade när ordern är att stå och titta på när brott begås, skadegörelse förekommer och deras kollegor bilr hotade. Polismännen sa något i sin bil denna gång som inte är lämpligt, dock så hade det inte haft någon betydelse om det var en adelsman eller en utlänsk ungdom som stod där utanför bilen och begick brott. Om det varit för ett halvår sedan denna kamera varit igång i en polisbil när vänsteaktivister slog isönder Malmö city hade du troligen hört "kommunistfan" istället för "apjävel". Det är olämpligt, nedlåtande och inte ett agerande man vill se från polisen. Men det är inte rasism... |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|