FAQ |
Kalender |
![]() |
#31 | |||
|
||||
Har WN som tidsfördriv
|
Många åsikter, här kommer mina:
Det politiskt korrekta är nu att fördöma det poliserna sa i bilen. Massmedia tar parti mot poliserna. Polisernas kolleger, olika politiker och intervjuvade privatpersoner hakar på med olika uttalanden som fördömer det som hände. Det är förmodligen enklast så. Även om jag tycker detta uttalande inte passar inom polisväsendet så dömer jag inte dessa poliser innan jag vet mer. Det är åsikter uttalade bland kolleger och inte uttalade mot personer. Kan tänka mig att det är en otrolig frustration bland poliserna som ser folk som eldar upp bilar och förstör. Stenar som kastas på polisbilar och fyrverkerier skjuts mot poliserna. Poliserna känner sig hotade och uttalande bland kollegerna kanske inte är så genomtänkta. Vi vet inte vad som har hänt innan och vi vet inte vad som händer efteråt. Många dömer dessa poliser som olämpliga pga av två minuters uttalande. Citat:
Det poliserna gjorde var att ventilera sin frustration i slutet sällskap. Hellre det än att gå ut ur bilen och gå på med batonger eller ännu värre, skjutvapen. Citat:
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#32 | |||
|
||||
Klarade millennium-buggen
|
Jag hörde också i Debatt att det pratades om att anmäla en av poliserna för "hot om våld" eller vad nu den juridiska termen är. För mig känns det helt uteslutet eftersom personen hotet riktades mot inte hörde det. Hade inte den här videon kommit ut så hade ingen utom kollegorna hört hotet, och nu när videon är ute så ser man ändå inte vem hotet riktas mot. Om jag står i min lägenhet och skriker "ge hit pengarna annars dödar jag dig", ska jag då åtalas för rån/rånförsök när det inte framgår vem hotet riktas mot?
Hur som helst så tycker jag polisernas kommentarer är förskräckliga. Samtidigt har jag förståelse för den frustration som antagligen finns inom poliskåren. håller också med claesm om att det är en polis främsta uppgift att uppträda korrekt och inte ha/uttrycka några fördomsfulla tankar. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |||
|
||||
Medlem
|
@Danski, du påminner om en gammal kollega, jobbar du på S ?
@Novocain, Tack, så länge man kan göra sin röst hörd så ska man. @gummianka, Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#34 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Jag anser nog att människor som uttrycker sig på det viset som våra kära poliser gjorde ens i slutet sällskap eller i det privata med allra största sannolikhet inte är lämpliga till att arbeta med människor öht och absolut inte som poliser. Givetvis finns det en del människor i Rosengård som inte är bättre själva men det har inget alls med saken att göra.
![]() |
![]() |
#35 | ||
|
|||
Medlem
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#36 | ||
|
|||
|
Citat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | ||
|
|||
Supermoderator
|
Citat:
![]() |
![]() |
#38 | |||
|
||||
Bara ett inlägg till!
|
Härligt att åka till Rosengård o jaga bovar.. sen säga "Men vad märkligt, alla vi fångar är av utländskt ursprung" Fyfan alla invandrare är ju bovar!!!
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#39 | |||||
|
||||||
|
Citat:
Citat:
Citat:
Jag minns när det var kravaller i göteborg, då polisen fick mycket kritik, dels för skjutningen på den person som upprepade gånger kastade 2 kg's gatustenar på poliserna, varav en träffades i huvudet, trots hjälm, kan man skadas mycket allvarligt, men ändå... till slut sköt dem han i magen och det blev ett JÄVLA liv... Då kanske poliserna ska sluta stoppa upplopp? hur hade det sett ut då? Nej, polismannen/männen gjorde inget fel och åklagaren tog rätt beslut. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#40 | ||
|
|||
Flitig postare
|
Jag skulle också tröttna på allt som händer i rosengård. något liknande skulle nog slinka ur mig också..
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|