Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Blondinbella utsatt för övergrepp

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-21, 18:33 #51
klein klein är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen

Reg.datum: Jul 2005
klein klein är inte uppkopplad

Reg.datum: Jul 2005
Citat:
Originally posted by Samben@Jul 21 2008, 12:17
Nyhet:
Natten till igår rapporterade Isabella Löwengrip mer känd som blondinbella att hon åker hem en vecka tidigare än planerat från Italien. Detta efter att hon varit på en nattklubb och utsatts för övergrepp. Vad för övergrepp är fortfarande okänt.

“Jag mår inte speciellt bra efter övergreppet, därför bokade mina föräldrar en resa hem imorgon. Jag har gråtit länge, känt skam, äcklad men nu är jag mest arg. Fast samtidigt undrar jag varför det skulle hända mig”, skriver hon på sin blogg.

Diskussion
Så, vad säger ni kära WNare... Sant eller ett PR-trick?
Har hon brytit en nagel? :-) Men seriöst! Visst är det synd om blodinbella har råkat ut för något övergrepp, men det känns lite som stackas lilla rika flicka, som ge sig ut i världen och inte har förstånd selektera bort dåliga platser och att vara på.

Tolka nu inte detta som att jag försvara någon form av övergrepp det jag gör ingalunda, men ibland kan man tänka lite. Ingen normal människa super sig redlös berusad och går ut på Leningrads bakgator, inte kalkylera med att bli rånad.

Är det ett PR trick, lukta lite någon Robinson mupp som skulle rädda någon undan våldtänkt för några år sedan..
klein är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:39 #52
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Baldros Baldros är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jun 2006
Jag har blandade tankar. Att hon är 17-år och går på disco utomlands själv(?) är väldigt dumt gjort. Det händer övergrepp dagligen och att media skriver om det bara för att det är Blondinbella är väl också lite fel, men dom skrev faktiskt om någon helt vanlig dansk som hade blivit rånad i Sunny Beach häromdagen.

Det är alltid lika hemskt med övergrepp, Blondinbella ska inte särbehandlas men för det behöver man inte tycka "rätt åt henne".
Baldros är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:52 #53
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Dec 2007
Mycket flitig postare

Citat:

Clonix, jag personligen har inget problem med att hon tjänar mer pengar än mig och inte heller sättet hon gör det på. Det har nog inte de flesta andra heller något problem med. Det jag är rätt trött på det är att höra att man bara är avundsjuk och en lipsill bara för att man inte gillar en viss person.
Westman & co:
Hur kan du hata/ogilla en person du inte känner, du har ingen anning om hur hon är som person. Det enda du känner till om henne är det hon visar för omvärlden via sin blogg vilket i mina ögon inte har något med henne som person att göra, jag läser hennes blogg 'from time to time' och tycker att hon säljer sitt på ett magnifikt sätt.
Alla har vi våra egna försäljningsmetode. :/

Off topic!
Vi tar ett exempel;
Du startar en busringningstjänst som du tjänar en massa stålar på, jag hatar busringningar för att jag tycker att det är så omoget. Det resulterar i att jag startar en hatsida mot din tjänst där jag beskriver hur omoget och äckligt det är att driva en sådann tjänst. Faktum är att du är en helt vanlig person som hittat en perfekt inkomstkälla och inte bryr dig om vad andra människor har emot din tjänst så länge den tillfredsställer dina ekonomiska behov.
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 18:53 #54
Mycket flitig postare

Mycket flitig postare

Mer to the topic, ja visst är det synd att hon har utsatts för övergrepp men som tidigare nämnt så är det hennes föräldrars ansvar.
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 19:00 #55
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Supermoderator

Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Citat:
Ursprungligen postat av htiawe
Det är lätt att distansiera sig och till det preja på med lite elaka kommentarer när man sitter på ett forum och får en möjlighet att hoppa på en mediepersonlighet bara för att man själv vill ha 15 minutes of fame.
Jag är glad att Oderland, Binero eller Loopia inte lägger sig i såna här trådar för jag skulle inte ta i patrikwebs konton med tång efter hans uttalanden.
Men snälla nån... Det är hans personliga åsikt, inte företaget hans...
Det kan ju faktiskt vara så att man inte vill stödja eller jobba ihop med en person som har vissa åsikter, oavsett vilka det nu är.
Oläst 2008-07-21, 19:07 #56
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Citat:
Originally posted by Tez@Jul 21 2008, 14:55
Jag lider med Blondinbella och det hon nu går igenom. Jag blir positivt förvånad över hur många av er grabbar som faktiskt verkar förstå vad det handlar om. Eller åtminstone förstår att det är en jättestor grej. Det är inte en "incident", det är en enormt stor sak som kan påverka resten av livet. Det är en extremt djup chock som sitter kvar i kroppen länge, även om man tycker att man kommit över det mentalt.

Ja, jag vet vad jag talar om - det hände mig också när jag var 17. I Spanien. Dock var jag inte på suparesa utan på språkresa och det hela inträffade kl 9 på morgonen inte efter en massa alkohol mitt i natten. I portuppgången där jag bodde. Jag kan säga att jag fortfarande är på extra spänn varje gång jag går in i en portuppgång.

Ja, tjejer borde kunna gå nakna på krogen (om klädkoden tillåter det) utan att bli tafsade på. Men nu är det inte så, och att spinna på sitt blonda hår och puffa upp urringningen i ett land där kulturen ser helt annorlunda ur är inte smart. Jag vill verkligen inte säga att Blondinbella får skylla sig själv, men retar mig på att hon skyller på resebyrån. Hon tycker att resebyrån skulle ha informerat. VADDÅ??? Skulle de säga "tänk på att italienare är benägna att våldföra sig på halvnakna blonda fulla tjejer om de inte har en kille med sig".

Som sagt, inte Blondinbellas fel hur oförsiktig hon än var men DEFINITIVT inte resebyråns. Det var det dummaste jag har hört.
Ja, alla tjejer bör kunna gå nakna på krogen utan att bli tafsade. Ja, alla bör ha mat på bordet och tak över huvudet världen över.
Hur du än vrider och vänder på det, är det inte realistiskt 2008. Och det kommer aldrig bli det.

För det kräver att hela jordens mänsklighet delar dessa åsikter och det kräver att hela jordens mänsklighet är psykiskt friska och det kommer aldrig ske. Därför måste man anpassa sig efter omgivningen och inte beskylla att omgivningen ska anpassa efter sig om något händer.

Hennes föräldrar är ansvariga, hur kan en far till advokat tillåta sin 17åriga dotter fara ensam till italien?
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 19:46 #57
Westmans avatar
Westman Westman är inte uppkopplad

Reg.datum: Jun 2004
Westman Westman är inte uppkopplad
Westmans avatar

Reg.datum: Jun 2004
Citat:
Originally posted by Samben@Jul 21 2008, 18:52
Westman & co:
Hur kan du hata/ogilla en person du inte känner, du har ingen anning om hur hon är som person. Det enda du känner till om henne är det hon visar för omvärlden via sin blogg vilket i mina ögon inte har något med henne som person att göra, jag läser hennes blogg 'from time to time' och tycker att hon säljer sitt på ett magnifikt sätt.
Alla har vi våra egna försäljningsmetode. :/
Är du läskunnig och har en IQ över 80? Hatar har jag aldrig påstått, ogillar har jag heller aldrig påstått däremot att jag inte gillar henne och jag har aldrig innan mitt förra inlägg idag läst hennes blogg. Inte gilla en person kan man göra utan att känna den personen. Jag gillar t.ex. inte Hitler, George Bush och bin Laden men det får jag alltså inte göra för jag känner/kände inte personerna. Idiotresonemang.

EDIT: Det är väl ändå inte hennes blogg eller inkomster jag har uttryckt mina negativa åsikter om? Jag trodde det var en specifik händelse, pr-utnyttjande och hur jag uppfattar personen i fråga jag har kommenterat, inte hennes inkomstkälla/bloggande.
Citat:
jag personligen har inget problem med att hon tjänar mer pengar än mig och inte heller sättet hon gör det på
Westman är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 19:56 #58
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Feb 2007
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar

Reg.datum: Feb 2007
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Ursprungligen postat av Tez
Jag lider med Blondinbella och det hon nu går igenom. Jag blir positivt förvånad över hur många av er grabbar som faktiskt verkar förstå vad det handlar om. Eller åtminstone förstår att det är en jättestor grej. Det är inte en "incident", det är en enormt stor sak som kan påverka resten av livet. Det är en extremt djup chock som sitter kvar i kroppen länge, även om man tycker att man kommit över det mentalt.

Ja, jag vet vad jag talar om - det hände mig också när jag var 17. I Spanien. Dock var jag inte på suparesa utan på språkresa och det hela inträffade kl 9 på morgonen inte efter en massa alkohol mitt i natten. I portuppgången där jag bodde. Jag kan säga att jag fortfarande är på extra spänn varje gång jag går in i en portuppgång.

Ja, tjejer borde kunna gå nakna på krogen (om klädkoden tillåter det) utan att bli tafsade på. Men nu är det inte så, och att spinna på sitt blonda hår och puffa upp urringningen i ett land där kulturen ser helt annorlunda ur är inte smart. Jag vill verkligen inte säga att Blondinbella får skylla sig själv, men retar mig på att hon skyller på resebyrån. Hon tycker att resebyrån skulle ha informerat. VADDÅ??? Skulle de säga "tänk på att italienare är benägna att våldföra sig på halvnakna blonda fulla tjejer om de inte har en kille med sig".

Som sagt, inte Blondinbellas fel hur oförsiktig hon än var men DEFINITIVT inte resebyråns. Det var det dummaste jag har hört.
Ja, alla tjejer bör kunna gå nakna på krogen utan att bli tafsade. Ja, alla bör ha mat på bordet och tak över huvudet världen över.
Hur du än vrider och vänder på det, är det inte realistiskt 2008. Och det kommer aldrig bli det.

För det kräver att hela jordens mänsklighet delar dessa åsikter och det kräver att hela jordens mänsklighet är psykiskt friska och det kommer aldrig ske. Därför måste man anpassa sig efter omgivningen och inte beskylla att omgivningen ska anpassa efter sig om något händer.

Hennes föräldrar är ansvariga, hur kan en far till advokat tillåta sin 17åriga dotter fara ensam till italien?
Helt enig. Det är korkat inte inse att man utmanar ödet genom att visa upp sig för mycket. Det borde inte vara så, men det är så. De flesta unga tjejer älskar att visa upp sig och vara sexiga och få uppmärksamhet. Så har det alltid varit.

Bra att hon bloggar om det, då fattar kanske andra likasinnade ungbruttor vilka risker de tar om de inte tänker sig för. Och en och annan förälder kanske tänker till en gång extra...

Fortfarande jävligt dumt att skylla på resebyrån.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 20:57 #59
Supermoderator

Supermoderator

Självklart ska man kunna ha på sig eller inte ha på sig vad man vill (förutsatt att ställets klädkod uppfylls förstås) utan att för den skull vara på något viss medskyldig till eventuellt brott.

Sedan är det ju heller inte så att det tack vare lagen finns en gyllene regel som säger att man klarar sig bättre när man är 18 år och 1 månad gammal jämfört med 17 år och 11 månader.

Den enda som gjort sig skyldig till någonting är förövaren.
Oläst 2008-07-21, 23:44 #60
autosvars avatar
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Mar 2006
autosvar autosvar är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
autosvars avatar

Reg.datum: Mar 2006
Citat:
Originally posted by Brazzan@Jul 21 2008, 18:15
Citat:
Vore det ett PR-trick skulle det i vilket fall som helst aldrig vara ett bra strategiskt drag - offer är sällan kommersiellt intressanta och skulle hon tänka affärsmässigt skulle hon ha hålit tyst om det.
Det håller jag inte med om.... Tycka synd effekten kan få en bra effekt hos naiva tonårstjejer som är majoriteten av hennes besökare. Bara min gissning dock.
Jo men medlidande säljer inte livstilsprodukter såsom Gucciväskor och SATC-prylar särskilt bra. Visst - hon kan ge ut en bok - om händelsen är angelägen nog och hon hittar en bra spökskrivare - men jag tror ändå att det inte kommer att påverka hennes glamourimage positivt. Och det är väl det som är den tråkiga kontentan - hon är ett offer inte en gång vid själva händelsen utan även efteråt pga det sociala stigma som övergrepp innebär för offret.

Förresten - även om det är ansvarslöst att vara en snygg, full tonåring som puffar upp brösten i en kultur där det kan uppfattas som en invit till sex så är ett Nej ett Nej i alla delar av världen och lika brottsligt i Italien som i Sverige även om det kanske inte är brottsligt i Iran eller Afghanistan.
autosvar är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 00:06.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017