Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu


Blondinbella utsatt för övergrepp

 
Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-07-21, 13:52 #31
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Originally posted by grazzy@Jul 21 2008, 13:45
tartare, nu tog jag bara första bästa länk som refererade till den forskningsrapporten. Här har du en bbc-länk om du tror mer på dem än guardian. http://news.bbc.co.uk/1/hi/uk/2071397.stm
Senast jag läste om det här så har brottsligheten ökat i storbritannien, te.x. så har ett antal knivmord mot unga begåtts. Kameror gör bara att skurkarna får flytta lite på sig. Du kan ju te.x. flytta in i ett gated community med massa kameror och känna dig trygg, men det betyder inte att brottsligheten försvinner.
Nu handlar det tydligen om en relativt begränsad studie så man kanske inte ska dra alltför stora slutsatser av den ändå men att brottsligheten sjönk i 13 av 24 fall tycker jag är fullt tillräckligt för att det ska finnas en poäng med övervakningen. Att den ökade i 4 kan ju ha flera orsaker men det du nämner med att brottsligheten flyttar på sig kan ju vara en. Att de får flytta på sig kan ju dock vara bra i förlängningen då det blir lättare att komma till bukt med om de begränsar sig till vissa områden.
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 13:53 #32
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
Originally posted by -patrikweb@Jul 21 2008, 13:37
Citat:
Originally posted by -tartareandesire@Jul 21 2008, 13:02
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Vem fan bryr sig?
Ja, vem fan bryr sig om andra människor....


Det dör och blir så många våltagna i världen varje dag, dock vem bryr sig om en dum blondin som medvetet utsatte sig rätt mycket för den risken att gå till en klubb i italien.

Skulle inte vara förvånad att hon medvetet gjorde så att folk skulle utsätta henne för övergrepp endast för att kunna ha något att skriva om.

Och nej tycker inte ett piss synd om henne i detta fallet. Hon får alla fall bra betalt för det på olika sätt.

Bara en reflektion, tänk på ditt varumärke, det påverkas av vad du skriver.

Du verkar inte ha mkt till övers för människor som de facto lyckas. Jag säger bara grattis till fröken Blondinbella för en framgångsrik blogg (som jag själv inte förstår varför någon egentligen läser), sen om hon lyckas slå mynt av sin tragiska händelse, grattis igen.

Hon ska inte behöva utsättas för någon form av övergrepp, oavsett vilken klubb hon går till, oavsett land. Ett nej är ett nej, hur full killen och/eller tjejen än är.
Word.
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 13:54 #33
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 11 585
Citat:
Ursprungligen postat av digiArt
Citat:
Ursprungligen postat av patrikweb
Det dör och blir så många våltagna i världen varje dag, dock vem bryr sig om en dum blondin som medvetet utsatte sig rätt mycket för den risken att gå till en klubb i italien.
Skulle inte vara förvånad att hon medvetet gjorde så att folk skulle utsätta henne för övergrepp endast för att kunna ha något att skriva om.
Och nej tycker inte ett piss synd om henne i detta fallet. Hon får alla fall bra betalt för det på olika sätt.
Bara en reflektion, tänk på ditt varumärke, det påverkas av vad du skriver.
Hehe, det är inte första gången han gör bra reklam för sig =)
__________________
Full-stack developer, free for smaller assignments
tartareandesire är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 13:55 #34
LRantalainens avatar
LRantalainen LRantalainen är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 249
LRantalainen LRantalainen är inte uppkopplad
Medlem
LRantalainens avatar
 
Reg.datum: Jul 2005
Inlägg: 249
Citat:
Ursprungligen postat av Westman
Citat:
Originally posted by -LRantalainen@Jul 21 2008, 13:38
Citat:
Ursprungligen postat av nudie
Vad fan drar man till krogen för om man inte får tafsa? Då kan man ju lika gärna ha grabbkväll hemma.
Jag hoppas du skojar.

Jag vill nog påstå att det finns en del sanning i det han skrev. Det gäller dessutom alla tre könen.
Är väll en helt annan femma om båda parter flörtar med varandra, men du kan ju inte mena allvar att man går fram ut på krogen & tafsar på en okänd människa?
LRantalainen är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 14:05 #35
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 141
Jonathan P Jonathan P är inte uppkopplad
Medlem
 
Reg.datum: Feb 2008
Inlägg: 141
Citat:
Ursprungligen postat av Johan H
Citat:
Originally posted by -digiArt@Jul 21 2008, 12:45
Tjejer SKA kunna gå på krogen utan att bli tafsade på, oavsett hur mkt eller lite kläder de har på sig, eller hur kända eller okända de än är. Ni som inte hajar det bör ta er en funderare till.


Vem säger emot dig? Ingen.
Jo Spindel.

Citat:
Ursprungligen postat av Spindel
Som en korkad feminst hade sagt det:

"Vi ska väl kunna gå nakna på krogen bland fulla grabbar utan att bli taffsade?"
Jonathan P är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 14:45 #36
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
patrikweb patrikweb är inte uppkopplad
Klarade millennium-buggen
 
Reg.datum: Nov 2004
Inlägg: 6 096
Jag vågar stå för mina åsikter alla fall, inte låttsas att det är så synd åt henne.

En frisk person skulle inte göra massa PR för att tjäna pengar om det varit riktigt övergrepp.

Och varför skulle det vara mer synd om henne än alla andra som råkar ut för det dagligen.
patrikweb är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 14:55 #37
Tezs avatar
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Tez Tez är inte uppkopplad
Flitig postare
Tezs avatar
 
Reg.datum: Feb 2007
Inlägg: 436
Jag lider med Blondinbella och det hon nu går igenom. Jag blir positivt förvånad över hur många av er grabbar som faktiskt verkar förstå vad det handlar om. Eller åtminstone förstår att det är en jättestor grej. Det är inte en "incident", det är en enormt stor sak som kan påverka resten av livet. Det är en extremt djup chock som sitter kvar i kroppen länge, även om man tycker att man kommit över det mentalt.

Ja, jag vet vad jag talar om - det hände mig också när jag var 17. I Spanien. Dock var jag inte på suparesa utan på språkresa och det hela inträffade kl 9 på morgonen inte efter en massa alkohol mitt i natten. I portuppgången där jag bodde. Jag kan säga att jag fortfarande är på extra spänn varje gång jag går in i en portuppgång.

Ja, tjejer borde kunna gå nakna på krogen (om klädkoden tillåter det) utan att bli tafsade på. Men nu är det inte så, och att spinna på sitt blonda hår och puffa upp urringningen i ett land där kulturen ser helt annorlunda ur är inte smart. Jag vill verkligen inte säga att Blondinbella får skylla sig själv, men retar mig på att hon skyller på resebyrån. Hon tycker att resebyrån skulle ha informerat. VADDÅ??? Skulle de säga "tänk på att italienare är benägna att våldföra sig på halvnakna blonda fulla tjejer om de inte har en kille med sig".

Som sagt, inte Blondinbellas fel hur oförsiktig hon än var men DEFINITIVT inte resebyråns. Det var det dummaste jag har hört.
Tez är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 15:00 #38
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Kristoffer G Kristoffer G är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
 
Reg.datum: May 2007
Inlägg: 1 014
Det är bara sickos och retards som inte kan hålla fingrarna i styr när en attraktiv tjej passerar hans räckvidd.

Sant eller falskt, mediatrick eller ej... grymt bra reklam.. som alltid. Jag avskyr hennes blogg och det hon gör för att tjäna pengar, men jag respekterar hennes förmåga att tjäna pengar.
Kristoffer G är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 15:22 #39
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Samben Samben är inte uppkopplad
Mycket flitig postare
 
Reg.datum: Dec 2007
Inlägg: 540
Citat:
Originally posted by Brazzan@Jul 21 2008, 15:00
men jag respekterar hennes förmåga att tjäna pengar.
Vilket hon lyckats med i jämförelse till en hel del andra.
Samben är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-07-21, 15:33 #40
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Johan H Johan H är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
 
Reg.datum: Jan 2004
Inlägg: 1 991
Undra hur mycket pengar hon har tjänat på detta.
Johan H är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara


Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)
 

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp


Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 21:17.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson
 
Copyright © 2017