Kom ihåg mig?
Home Menu

Menu

Vad hände efter Proinet?

Ämnesverktyg Visningsalternativ
Oläst 2008-02-27, 15:43 #11
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Cos Cos är inte uppkopplad
Flitig postare

Reg.datum: Apr 2007
Kan ni ger er faan på att jag är kvar. Tro inte att några skitungar som vet hur man knäcker lösenord ska kunna jaga bort mig. Det krävs att företaget bär sig riktigt illa åt för att rubba på mig.

Förlorat inkomst, pyttsan. Har ni ett bra koncept, företag eller vad det nu är ni driver så kommer besökarna / kunderna tillbaka.
Cos är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 16:23 #12
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Adam N Adam N är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Feb 2008
Föresten, man kan ju göra ett mellanting. Byta hotell för sajten (sajterna), men behålla
kontot hos Proinet för mindre seriösa grejer eller som en sekundär host för om den
primära skulle gå ner. Kontot hos Proinet kostar ju ändå inte så mycket.
Adam N är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 16:42 #13
htiawes avatar
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!

Reg.datum: Aug 2006
htiawe htiawe är inte uppkopplad
Bara ett inlägg till!
htiawes avatar

Reg.datum: Aug 2006
Jag gjorde som Adam N förra gången de blev utsatta, jag bytte till Binero och använde Proinet för lagring, men nu är det slut på det också. Jag har inte fått något nytt lösenord och jag orkar inte bry mig om deras uppenbarligen bristande rutiner.
htiawe är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 16:44 #14
JimmyOhs avatar
JimmyOh JimmyOh är inte uppkopplad
Medlem

Reg.datum: Jan 2007
Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by htiawe@Feb 27 2008, 17:42
Jag gjorde som Adam N förra gången de blev utsatta, jag bytte till Binero och använde Proinet för lagring, men nu är det slut på det också. Jag har inte fått något nytt lösenord och jag orkar inte bry mig om deras uppenbarligen bristande rutiner.
Jag förstår dig helt och hållet. Binero verkar vara bra men bäst tycker jag nog ändå om Oderland faktiskt. Jag har förvisso bara strunt på mitt Binero-konto, men jag ska snart dra igång en massa trevliga projekt. Oh yeah.
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 17:01 #15
clirres avatar
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv

Reg.datum: Nov 2005
clirre clirre är inte uppkopplad
Har WN som tidsfördriv
clirres avatar

Reg.datum: Nov 2005
Jag bytte till Binero och hade kvar några mindre sidor på Proinet ur SEO-syfte.

Vid de senaste problemen idag flyttade jag även dem. Nu har jag bara kvar några större sidor där jag är beroende av fräscha Mysql-dumpar. Eftersom man fortfarande inte kommer åt Mysql så är man fast där vare sig man vill eller inte.
clirre är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 17:56 #16
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
tartareandesire tartareandesire är inte uppkopplad
Supermoderator

Reg.datum: Jan 2004
Citat:
Originally posted by Cos@Feb 27 2008, 16:43
Kan ni ger er faan på att jag är kvar. Tro inte att några skitungar som vet hur man knäcker lösenord ska kunna jaga bort mig. Det krävs att företaget bär sig riktigt illa åt för att rubba på mig.
Förlorat inkomst, pyttsan. Har ni ett bra koncept, företag eller vad det nu är ni driver så kommer besökarna / kunderna tillbaka.
Nja, det kan vara en ganska ansenlig summa pengar som går till spillo på bara några dagars nertid. Nu lär väl inte någon förnuftig företagare bedriva sådan verksamhet på Proinet men ändå...
Oläst 2008-02-27, 19:07 #17
dannegrun dannegrun är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2004
dannegrun dannegrun är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Jul 2004
Jag ligger kvar med mitt ÅF-konto och kommer nog göra det också som det ser ut idag. Får dock de närmaste veckorna utvisa vad jag kommer göra beroende på hur de fixar till problemen som återstår och vad de ändrar i tjänsteutbud.

Jag har även skaffat Binero och Oderland. Gillar inte alls Bineros kontrollpanel. Funkar inte direkt optimalt (saknar massa funktioner och tycker den går lite segt (kan vara för att jag kör Mac dock). Dock verkar de vara på väg att byta ut den så det bådar gott.

Oderland verkar vara ett guldhotell. Har iofs bara haft det en vecka så ska inte ge dem alltför mycket ros ännu, men det som jag har läst här på forumet och på andra forum samt upplevt själv så verkar de vara riktigt bra.

Har även ett konto på Loopia. Skaffade när de körde 1kr-för-ett-år-kampanj. Kommer nog avsluta det när perioden löper ut och flytta sidan till Oderland istället. Saknar alldeles för mycket funktionalitet hos Loopia, men de är annars väldigt stabila och bra. Deras domäntjänst är kanon. Har alla mina parkerade domäner där...

/Danne...
dannegrun är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 21:35 #18
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
xciso xciso är inte uppkopplad
Mycket flitig postare

Reg.datum: Jul 2006
Kommer att gå över till vps hos annan leverantör.
Mycket pga att jag har sidor som kräver register_globals.
xciso är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-27, 23:22 #19
JimmyOhs avatar
Medlem

Medlem
JimmyOhs avatar

Citat:
Originally posted by dannegrun@Feb 27 2008, 20:07

Jag har även skaffat Binero och Oderland. Gillar inte alls Bineros kontrollpanel. Funkar inte direkt optimalt (saknar massa funktioner och tycker den går lite segt (kan vara för att jag kör Mac dock). Dock verkar de vara på väg att byta ut den så det bådar gott.
Oderland verkar vara ett guldhotell. Har iofs bara haft det en vecka så ska inte ge dem alltför mycket ros ännu, men det som jag har läst här på forumet och på andra forum samt upplevt själv så verkar de vara riktigt bra.
Ja, jag har också lite svårt för Bineros kontrollpanel, men det låter lovande att de ska byta. Det ser jag fram emot, mycket!
JimmyOh är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Oläst 2008-02-28, 13:43 #20
christi@n christi@n är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
christi@n christi@n är inte uppkopplad
Nykomling

Reg.datum: Feb 2006
Jag har just nu en del hos Proinet och en del hos Binero. Jag tycker däremot att Bineros kontrollpanel är skitbra. Framförallt så går den 5 gånger så snabbt mot Proinet, så man slipper vänta ihjäl sig på alla ändringar man gör. Hanteringen av flera domäner fungerar också bättre och är mer logisk. Med tanke på att det kommer en uppgradering så kan det ju bli hur bra som helst.
christi@n är inte uppkopplad   Svara med citatSvara med citat
Svara

Aktiva användare som för närvarande tittar på det här ämnet: 1 (0 medlemmar och 1 gäster)

Regler för att posta
Du får inte posta nya ämnen
Du får inte posta svar
Du får inte posta bifogade filer
Du får inte redigera dina inlägg

BB-kod är
Smilies är
[IMG]-kod är
HTML-kod är av

Forumhopp

Alla tider är GMT +2. Klockan är nu 22:01.

Programvara från: vBulletin® Version 3.8.2
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Svensk översättning av: Anders Pettersson

Copyright © 2017