FAQ |
Kalender |
![]() |
#81 | |||
|
||||
Flitig postare
|
Som jag skrev tidigare i tråden så är Hemnet en sökmotor för bostäder då dom samlar in annonser från alla stora mäklare i Sverige.
Ni är själva en sökmotor och man snor inte annonser från en annan sökmotor bara sådär. Det är som att jag skulle göra en sökmotor för jobb och sno alla annonserna från Workey.se. Något som Workey aldrig hade accepterat, vilket jag kan förstå. Mäklarna vill säkert bli exponerade på fler sajter men Hemnet vill ju inte att ni ska sno deras index. Dom har ju byggt ihop en grym Crawler (spindel) som hämtar all denna info. Jag tycker ni ska bygga en egen! Har jag fel? |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Hemnet samlar inte några annonser från andra sidor utan alla anslutna mäklare lägger in annonserna
själva. Iaf vad min mäklare har sagt till mig när vi pratade om Hemnet en gång i tiden. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
|
|||
Medlem
|
Tack för era svar
![]() Hemnet indexerar inget, mäklarna som lägger in, hur det funkar vet jag ej men vi har en lösning för de sen hur de kan bekosta detta för ca 300kr i månaden, fast jag tror ej de lyssnar på oss... Som det är nu betalar mäklarna 100kr i månaden till hemnet som avgift för att vara med, har de inga objekt inlagda så ska de betala ändå.. blir en bra slant 1200kr per år och sen är de ju ca 1000 st.. inte konstigt att hemnet omsätter 19.6 milj och att VD plockar ut nästan en miljon per år..De drar nog in bra med pengar på reklam på sidan skulle jag tro.. Det här med att indexera andra sökmotorer är inget nytt, det är jättevanligt, kolla in norge så har ni praktexempel där ![]() Vi ska ta alla våra objekt sen och sprida de utomlands, så att alla ges möjlighet att se objekten, vi tjänar inget på det, men de som säljer bostad gör kanske det.. Kostar ju inte de en endaste krona..idag blockar hemnet denna möjlighet eftersom de hotar sina mäklare med uteslutning från hemnet om de lägger upp sina objekt på andra sidor. Så hemnet diskriminerar alla utanför sverige om man ska se krasst på det hela..Deras svar till detta skulle va att de får gå in på vår sida om de vill se objekten, inte så lätt när man inte kan svenska kanske, vad vet jag.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
|
|||
Medlem
|
Nu börjar jag ana ugglor i mossen.. En advokatbyrå har börjat granska vår sida.. Det är samma advokatbyrå som mäklarsamfundet rekomenderar sina medlemmar samt den som hemnet brukar använda sig av..Undra om de söker bostad ?? hahaha eller om de är nyfikna på annat, de är vår flitigaste besökare med över 40 besök på en månad.. Kanske man ska utse de till månadens besökare och ge de en ros idag
![]() Annars flyter allt på, småstrul och sånt som hör till men jag hoppas det ska bli bra i framtiden så vi alla blir lyckliga ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
|||
Medlem
|
Hmm jag hade rätt, fick ett brev från denna advokatbyrå... måste svara inom 10 dagar, annars blir det direkt dragandes till domstol, lär ju bli det ändå.. jobbigt det är att driva företag i sverige hahaha.. ja nu är det ju bara att fokusera på det juridiska då.. just när vi fått till den norska delen på sidan hyffsat bra
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
|
|||
Bara ett inlägg till!
|
det är synd.. det är ju mäklarna som förlorar på det.
hör av dig om du behöver hjälp med skyddet av er och siten. allt går att ordna. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() nu jäklas www.bovision.se med oss också, nu har de hindrat oss från att indexera de.. någon som har en fin lösning? norge funkar bra, de är snälla än så länge ![]() ![]() ![]() nu indexerar vi hsb också :P de har ju ca 800 bostadsrätter till salu.men där är problemet att man enbart kan få upp de via län... så många problem vi har.. vad har man gett sig in på egentligen :blink: slutar väl med att alla sidor i sverige blockar oss hahaha.. men hemnet kan ej blocka oss ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag förstår inte. Du bråkar med Bovision, Hemnet och nu HSB? Vad är syftet med att stjäla deras innehåll och presentera under eget namn? Vill du få en plats i historieböckerna eller ?
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | ||
|
|||
Mycket flitig postare
|
Vilka ägare finns bakom HemNet Sverige AB?
|
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|