FAQ |
Kalender |
![]() |
#91 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
25% ägs av mäklarsamfundet bransch i sverige AB 25% ägs av fastighetsmäklarförbundet FMF AB 25% ägs av Svensk fastighetsförmedling AB 25% ägs av Swedbank fastighetsförmedling AB ps. kämpa på! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() hemnet sverige AB ägs till 51 % av hemnet hemnet ägs av lika stora delar av de som du nämnt.. 49 % ägs av DN och GP dagensnyheter. göteborgsposten. Det verkar som om mäklarsamfundet är den aktör som håller i trummpinnarna, iallafall den bild jag fått av att studera de mer ingående..Tror DN och GP är ganska passiva ägare. För att svara en tidigare om att vi snyltar på de.. ja det gör vi, precis som alla sökmotorer snyltar på sidor.. varför gör vi det då? Underlätta för folk att hitta bostad, vi är långt ifrån klar. finns några tusen sidor att indexera, framförallt hyresbolag. Sen tycker vi att det är fel att inte objekten sprids över hela världen så att alla kan ges möjlighet av att se objekten, vi tror att husförsäljaren inte har något emot det eftersom det inte kostar det ett enda öre... Så långt har vi inte kommit än att vi indexeras men jag hoppas det blir i framtiden, om vi överlever vill säga. Vi tjänar inget på att andra indexerar oss, hittar de ett objekt hamnar de ju direkt hos hemnet exempelvis. Jag önska jag hade mycket pengar för då skulle vi sluppit alla bekymmer eftersom det finns lösningar för allt... men pengar är ju nåt vi inte har så jag är nöjd över det lilla vi har skapat.. bättre ska det bli ![]() Nästa vecka hoppas jag det kommer in ca 6000 stugor också, det finns ju de som vill hyra sånt för kortare tid.. heter vi allabostäder så måste vi ju ha med alla kategorier. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
|
||||
Mycket flitig postare
|
Citat:
Ang. IP-blockeringar, rekordet har nog dnsstuff.com, dom har blockat runt 145000 st IP-nummer från att använda deras sida :blink: |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
![]() alla vi har robot emot kan ju givetvis blocka oss, bovision är en av dessa.. så hur ska man lösa det på ett smidigt sätt, vill inte indexera bovision manuellt, blir för mycket jobb.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
Iaf. så är det aldrig fel att spräcka ett monopol, go for it! |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
|
|||
Medlem
|
Citat:
du har faktiskt lite rätt. hns ab ägs till 25% av de du nämnde och de äger 51% av hemnet. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||
|
|||
Medlem
|
Jag tror det beror på vilket bolag vi tittat på, jag tog från 2006 också. Jag tog årsredovisningen från Affärsdata.
Så vitt jag såg så var det moderbolaget, dom har ett dotterbolag också. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | ||
|
|||
Medlem
|
aha du kollade på ett av bolagena, ja inte var det så stora inkomster där? har för mig att enbart aktieutdelningen från hemnet hamnar i detta bolag du menar..
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
|
|||
Medlem
|
hmmm går inge bra för vårat lag
![]() ![]() ![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | ||
|
|||
Nykomling
|
Vore det mot lagen att cURL:a till siterna och hämta deras objekt just i ögonblicket då användaren söker med din motor?
Du sparar ju rent tekniskt inget på din server och det är ju knappast värre än att länka dit, right? |
||
![]() |
![]() |
Svara |
|
|